سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷ درصد از جمعیت شهرستان مهاباد پرونده الکترونیک سلامت دارند

کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد گفت: کار ثبت اطلاعات ۹۷ درصد از جمعیت شهرستان مهاباد در سامانه سیب (یک پارچه بهداشتی) به اتمام رسیده است.

احمد نژاد کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: کار ثبت نام از سال ۹۵ شروع شده و هنوز هم ادامه دارد و تا کنون ۹۳ واحد بهداشتی که ۸۰ درصد از آن خدمات ثبت الکترونیک بصورت همزمان انجام میدهندکه این خدمات بهداشتی توسط بهورزان و مراقبین شاغل در مراکز پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به مراجعین را به صورت الکترونیک در سامانه سیب وارد و کلیه سوابق در پرونده الکترونیک ثبت می‌گردد و در صورت ارجاع به سطوح بالاتر سوابق فرد موجود است.

وی افزود: ۵ واحد ارایه دهنده خدمات بهداشتی شهرستان شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی،  شهری روستایی، شهری، پایگاه سلامت و خانه بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز در طرح بیمه سلامت سطح شهرستان مهاباد فعالیت می‌کنند ادامه داد: ۶۵ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی که جمعیت تحت پوشش آن‌ها دارای دسترسی بیمه روستایی می‌باشند از این طرح برخوردار است.

احمد نژاد گفت:در سطح شهر نیز ۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۱۰ پایگاه سلامت توسط مراقبین سلامت و ماما‌ها و سایر کارشناسان خدمات بهداشتی را بصورت الکترونیک ثبت و به مردم ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی و درمانی که شامل مراقبت مادران باردار، کودک، میانسال، سالمند، خدمات بهداشت محیط حرفه ایی، بهداشت روان، تغذیه، دهان و دندان و خدمات پزشکی و بیماری‌ها در قالب این طرح هستند و به مردم ارائه می‌شود.
کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد گفت: تلاش برای اتصال این واحد‌ها از جمله خانه‌های بهداشت از طریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل مخابرات استان وشهرستان ادامه دارد و تا پایان سال نسبت به اتصال مابقی واحد‌ها اقدام خواهد شد.

احمدنژاد با بیان اینکه هنوز ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان برای نامنویسی اقدام نکرده اند اضافه کرد: از همشهریانی که تاکنون نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سیب اقدام نکرده اند تقاضا میشود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل زندگی و نسبت به تحویل اطلاعات شخصی خود مراجعه  و به مراقبین سلامت اقدام ،تا پرونده الکترونیک سلامت برای آن تشکیل شود .

گفتنی است سامانه سیب یکی از طرح‌های اولویت دار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت است که در آن تمامی اطلاعات مربوط به خانوار و خدمات بهداشتی صورت می‌گیرد که فعالیت کاغذی در جریان آن حذف می‌شود.

انتهای پیام / س خ

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت جمعیت شهرستان مهاباد

برچسب ها: اخبار سلامت ، خدمات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.