سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در جمع خبرنگاران:

در بحث مبارزه با فساد، موضع ظریف، موضع دولت است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضع ظریف، موضع دولت است، به این معنی که دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است و آنچه که ظریف مطرح کرده هم بحث مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز چهارشنبه 30 آبان ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حواشی پش آمده بین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی نمایندگن مجلس اظهار کرد: در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال انتخابش به عنوان سخنگوی دولت، اظهار کرد: قطعاً من نمی‌توانم این کار را انجام دهم کنم، چون اعتقاد داریم که سخنگو نباید صرفاً چیزی را که می‌پرسند بدون مطالعه قبلی پاسخ دهد.

وی ادامه داد: ما هم برای سؤال خبرنگاران و رسانه‌ها ارزش قائل هستیم و هم برای مردم عزیزمان که باید اطلاعات پخته، به موقع و دقیق به دستشان برسد، سخنگو حتماً باید از یکی از اعضای دولت باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد.

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف پیرامون وجود پولشویی در کشور خاطر نشان کرد: کسانی که نوار صحبت‌های ظریف را شنیده‌اند، می دانند که صحبت‌های ایشان هیچ نقصی ندارد و موضع ایشان کاملاً درست است. این موضع آقای ظریف نیست بلکه موضع دولت است، به این معنا که دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است و آنچه که وزیر امور خارجه مطرح کرد بحث مبارزه با فساد و پولشویی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مصداق‌هایی از پولشویی که برای دولت اهمیت دارد،گفت: ما همواره با اینکه مواد مخدر وارد کشور شود، ورود قاچاق کالا و بسیاری از اقدامات غیرقانونی مخالف هستیم، زمانی که همه اینها را کنار هم قرار می‌دهید یک تِرمی به نام پولشویی بوجو می‌آید که معنای آن قاچاق، ورود مشروبات الکلی و مواد مخدر است.

واعظی با بیان اینکه دولت با این مسائل مخالف است و وزیر امور خارجه لزوم مخالفت با این کار را اعلام کرده؛ تصریح کرد: ایشان هیچ نهاد، ارگانی و بخشی را متهم نکرده، بلکه با کار پولشویی در ایران مخالفت کرده است.  ظریف می گوید که اجازه دهید بحث قانون پولشویی جای خود را باز کند و من متأسفم که با موضع درستی که آقای ظریف گفت به دلیل خصومتی که عده‌ای به خاطر برخی اقدامات ایشان دارند آقای ظریف را به این شکل مورد هجمه قرار دادند، در کشور نباید با خدمتگزاران، برخوردهای این گونه انجام دهیم و باید اجازه دهیم که خدمت کنند.

وی افزود: نقد جای خود را دارد و اینکه هر چیزی را به هر مسئولی بگویند کار درستی نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره شایعه بازنشستگی خود هم، گفت: نه اعاده به خدمت شدم و نه بازنشسته هستم.

واعظی ادامه داد:‌ آقای تخت روانچی چون خیلی در زمان احمدی نژاد بازنشسته شد و نمی خواست با آن دولت کار کند، توسط آقای ظریف در این دولت اعاده به خدمت شده است.

وی درباره تعیین تکلیف مدیران بازنشسته هم، یادآور شد:‌ تا ساعت 12 امشب برای پست هایی که بازنشسته بودند سرپرست یا مسئول انتخاب می کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتصاب کرباسیان در وزارت نفت علی‌رغم بازنشستگی نیز گفت: کرباسیان از رهبر معظم انقلاب  اذن گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میثم احمدآبادی رئیس مرکز پولشویی وزارت اقتصاد پاسخ داد: موضوع احمد آبادی را دیروز پیگیری کردم، موضوع مهاجرت نبوده و بحث ویزا بوده است، او در دوران طیب نیا استعفا داده بود، اما چون مدیر خوبی است با استعفایش مخالفت شد و در زمان کرباسیان و دژپسند باز هم استعفا داد که مخالفت شده بود، ما به عنوان دولت حتما باید ار ایشان حمایت کنیم.

وی افزود: نگاه دولت به آمریکا، باید طوری باشد که آمریکا بیش از این منزوی شود. آنچه ترامپ دیروز و در گذشته مطرح کرده نگاه متوهمانه به ایران، مردم و حکومت است.

رئیس دفتر رئیس جمهوربا اشاره به آخرین جزئیات طرح کارت سوخت در هیات دولت بیان کرد: از زمانی که قیمت بنزین و گازوییل در کشورهای اطراف ما با افزایش مواجه بود، ارز هم در داخل کشور افزایش یافته است، اما در این میان متاسفانه با گستردگی قاچاق سوخت روبه رو هستیم که یکی از راه های جلوگیری این موضوع داشتن کارت سوخت است، به همین خاطر اعتقاد ما بر این است که این کارت ها باید به خصوص در استان های مرزی احیا شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.