سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجباری برای پیاده‌سازی برنامه‌های پرورشی در تعطیلات پنجشنبه‌ نداریم

کاظمی گفت: تعطیلی نجشنبه صرفا بستری برای اجرای برنامه‌های پرورشی است، اما اجباری بر اجرای چنین برنامه‌هایی در این روز نداریم.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه و اختصاص ساعات این روز به فعالیت‌های پرورشی اظهار کرد: تعطیلی روزهای پنجشنبه یکی از موضوعاتی است که از سوی مراجع قانون‌گذار آموزش و پرورش همچون شخص وزیر یا شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و صرفا در این موضوع مجری هستیم.

وی درباره سهم برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در روزهای پنجشنبه گفت: فعالیت‌های تربیتی و پرورشی اختیاری است و هیچ اجباری در اجرای آن نداریم بر همین اساس تعطیلی روزهای پنجشنبه هم صرفا یک ظرفیت و بستر مناسب برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی محسوب می‌شود اما اجبار و ضرورتی برای اجرای آن‌ها در این روز نیست.

کاظمی تصریح کرد: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در طول سال و در طول هفته از جمله پنجشنبه و جمعه می‌تواند برقرار باشد از جمله این برنامه‌ها می‌توانیم به تشکل بسیج دانش‌آموزی و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این تشکل اشاره کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  تاکنون سیاستی در آموزش و پرورش به منظور اجبار در اجرای  برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در تعطیلی روزهای پنجشنبه وجود نداشته است، تصریح کرد: با توجه به ماهیت فعالیت‌های پرورشی این برنامه‌ها در زمان مناسب دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد و زمان خاصی را نمی‌توانیم برای تحقق آن تحمیل کنیم بر همین اساس پنجشنبه‌ها را هم نمی‌توانیم صرفا به عنوان بستری برای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی بدانیم.

انتهای پیام /

برگزاری کلاس‌های پرورشی در روزهای تعطیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
داداش
۰۹:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جناب کاظمی عزیز مدارس مربی پرورشی ندارن و معاون پرورشی هم باید در هفته یک روز سرکلاس درس باسه!پس چطور انتظار کار پرورشی دارید؟؟؟