سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین وقوع جرم فضای مجازی

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرایم فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سرهنگ محمد خانی رئیس پلیس فتای استان گیلان امروز گفت: در ۶ ماه نخست امسال جرم‌های سایبری در گیلان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرم سایبری در گیلان است افزود: برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی پول از حساب‌های بانکی، قمار بازی، تهدید و مزاحمت از دیگر جرم های  سایبری  است که در استان رخ می‌دهد.
رئیس پلیس فتای گیلان گفت: آگاهی کم مردم از روش‌های کلاهبردان اینترنتی، افزایش کاربران اینترنتی، سهولت ارتکاب جرم، مخفی بودن مجرم و توسعه فناوری‌های نوین  از علت‌های اصلی افزایش جرم های سایبری است.
رئیس پلیس فتا ی گیلان از فیشینگ به عنوان یکی از روش‌های کلاهبرداری سایبری نام برد و گفت: کاربران برای تشخیص سایت واقعی از سایت جعلی حتما آدرس مورد نظر را خود وارد کنندو یا به داشتن حرف     s در آدرس  hpps  توجه کنند.

سرهنگ محمد خانی اسکیمر را از دیگر روش‌های کلاهبرداری دانست و افزود: این روش با استفاده از دستگاه کارتخوان هنگام خرید انجام می‌شود که برای جلوگیری از وقوع این جرم شهروندان خودشان رمز کارت را وارد کنند.
وی با اشاره به کلاهبرداری به بهانه پرداخت بسته‌های حمایتی دولت گفت: برای پرداخت بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد پیامک ارسال نمی‌شود و شهروندانی که در زمینه ارسال رمز دوم کارت‌های بانکی برای دریافت این بسته فریب خورده اند رمز دوم را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتای گیلان تصریح کرد: شهروندان از دادن رمز دوم کارت‌های بانکی برای دریافت هدیه خود داری کنند و برای ورود این رمز در سایت‌های اینترنتی از صفحه کلید ویندوز استفاده کنند.

انتهای پیام / ق

درنیمه نخست امسال جرم های سایبری در گیلان  افزایش داشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.