سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نوآوری، تجاری سازی و ترویج کارآفرینی در سطح دانشگاه

مدیر دفتر توسعه فناوری و تجاری سازی دانشگاه علم و صنعت در خصوص طرح‌های تجاری سازی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه سخن گفت.

اسماعیل خان‌میرزا عضو هیئت علمی و مدیر دفتر توسعه فناوری و تجاری سازی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دفتر توسعه فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه علم و صنعت برای امور مربوط به نوآوری و تجاری سازی و ترویج کارآفرینی در سطح دانشگاه تشکیل شده است.

وی گفت: این دفتر به طور عمده ۴ هدف را دنبال می‌کند؛ ترویج فناوری با برگزاری جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی و مهارت‌ سازی برای دانشجویان به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برنامه حمایت از توسعه فناوری که خدمات و منابع مالی را برای ایجاد نقشه راه و توسعه اولیه و ارزیابی برای طرح  اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دنبال می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، در ادامه بیان کرد: برنامه سوم این دفتر، تجاری سازی فناوری است که بیشتر آن بر عهده کارگزارانی است که با دانشگاه همکاری کرده و بر حسب یک مکانیزم با هم به توافق رسیده‌اند. محصولات فناورانه‌ تولید شده به این کارگزاران معرفی می‌شود و آنها برای تجاری سازی آن اقدام کنند، در این بین فروش دانش فنی اولویت اول در خصوص تجاری‌سازی است که اگر امکان‌پذیر نشد، بحث تشکیل استارت‌آپ‌ها به میان می‌آید.

حمایت از شرکت های دانش بنیان

 خان‌میرزا تصریح کرد: طرح حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر کارهای ویژه دفتر تجاری‌سازی است، دانشگاه علم و صنعت اولین دانشگاهی در ایران است که بحث سهام‌داری در شرکت دانش بنیان را در هیئت امنا را به تصویب رساند،‌ این شرکت‌ها پس از گذراندن مراحل حقوقی برای سهام‌دار شدن دانشگاه  تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در۶ ماه آینده چهار شرکت دانش بنیان ثبت شود،‌ همچنین آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و حمایت‌های مالی دانشگاه‌ و کارگزاران از این شرکت‌ها شکل خواهد گرفت.

خان‌میرزا درباره طرح‌هایی شاخص که به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند، گفت: سیمان سبز یکی از این طرح‌هاست که از لحاظ زیست محیطی بسیار سازگار بوده و تا حدی به مرحله تولید رسیده است، اما اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، چالش‌هایی برای تولید سیمان سبز داریم که امیدواریم به زودی حل شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.