سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون 120 هزار راس دام سنگین استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مراحل پایانی فاز دوم مایه کوبی دام های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: در این طرح حدود 120 هزار راس دام سنگین استان واکسینه می شوند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،  امید حاج محمدی تب برفکی  سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه را یکی از مهم ترین بیماری های واگیر دامی دانست و گفت: در صورت انتشار ویروس این بیماری، درصد بالایی از جمعیت دامی را مبتلا نموده و خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وارد می کند.

وی دوره کمون بیماری را سه تا شش روز اعلام کرد و گفت: این بیماری در دام باعث تب، لنگش، زخم دهان و ناحیه سم و همچنین کاهش تولید و تلفات در دام های جوان می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فاز دوم مایه کوبی دام سنگین استان از 10 مهر آغاز و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد، افزود: تاکنون حدود 90 درصد جمعیت دامی استان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

حاج محمدی افزود: تاکنون بیش از 100 هزار راس دام سنگین روستایی استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی بصورت رایگان واکسینه شده است.

حاج محمدی به دامداران توصیه کرد: برای اجرای موفق این طرح با اکیپ های دامپزشکی همکاری کنند و حتی الامکان از جابجایی و حمل نقل دام ها در مواقع غیرضروری تا پایان فاز واکسیناسیون خودداری کنند.

وی همچنین از انها خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری در اسرع وقت به صورت حضوری به ادارات دامپزشکی شهرستان مراجعه یا با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی تماس بگیرند.

 

انتهای  پیام/ز

تب برفکی  یکی از مهم ترین بیماری های واگیر دامی است

برچسب ها: دامپزشکی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.