سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عمل تعویض دریچه آئورت به روش بسته در شیراز

دومین عمل تعویض دریچه آئورت به روش بسته (TAVI) در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عمل تاوی (TAVI) یک جراحی پیشرفته قلب بسته است که دریچه مصنوعی از طریق شریان کشاله ران و با استفاده از وسایل خاص وارد قلب می‌شود.

این عمل با حضور دکتر شهرام لطفی جراح قلب از دانشگاه آخن آلمان، دکتر پیمان ایزدپناه اینترونشنیست، دکتر مسیح شفاء جراح قلب، دکتر علیرضا معرف فلوشیپ اکو، دکتر جواد صدری متخصص بیهوشی و همکاری بیش از ۱۰ پرستار و تکنسین اتاق عمل بر روی یک بیمار ۶۵ ساله با موفقیت انجام شد.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با اشاره به اینکه این عمل بدون باز کردن قفسه سینه انجام می‌شود، گفت: در عمل تاوی دریچه مصنوعی از طریق شریان فمورال پا وارد اندام قلب شده و روی دریچه خود مریض تعبیه می‌شود.

دکتر پیمان ایزدپناه ادامه داد: در حال حاضر تعبیه دریچه مصنوعی از طریق بالن بیشتر برای بیماران مسن که امکان بیهوشی عمیق و جراحی باز ندارند انجام می‌شود.

وی افزود: در این روش علاوه بر جلوگیری از عفونت‌های جراحی، بیمار پس از سه روز بدون وجود عارضه خاصی قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود خواهد بود.

دکتر ایزدپناه در پایان با اشاره به اینکه اولین عمل تاوی در این بیمارستان آذر سال ۱۳۹۶ انجام شده است، گفت: بیمارستان قلب الزهرا (س) تنها بیمارستان دولتی جنوب کشور است که به سبب وجود تجهیزات و امکانات لازم و پزشکان با تجربه عمل تاوی در آن انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/م

انجام دومین عمل تاوی در بیمارستان قلب الزهرا

برچسب ها: درمان ، جراحی قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.