سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تبلیغات علیه مصرف مشروبات الکلی در اروپا +عکس

تبلیغات علیه مصرف مشروبات الکلی در اروپا شدت گرفته و برای رانندگان مست جریمه‌های سنگین در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مصرف مشروبات الکلی در دین اسلام حرام است و مومنان از شرب خمر به شدت نهی شده‌اند. در دیگر مذاهب و پیروان آن‌ها ممنوعیت خاصی به وضوح اعلام نشده است اما این مسئله هرگز به مفهوم تشویق آن‌ها به استفاده از مشروبات الکلی و آزاد بودن افراد در مصرف آن نیست.

مضرات مصرف مشروبات الکلی توسط پژوهشگران و پزشکان مسلمان و غیر مسلمان شناسایی و اعلام شده است و پیامدهای منفی و عوارض بی‌شمار شرب خمر بر هیچ کی پوشیده و پنهان نبوده و نیست.

از افسردگی روحی و افزایش شدت ضربان قلب گرفته تا بالا رفتن فشار خون و پوسیدگی شدید دندان‌ها و افزایش انواع سکته‌ها در میان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افراد مصرف کننده مشروبات الکلی، همه این موارد تنها تعداد اندکی از عوارض مصرف مشروبات الکلی به شمار می‌روند.

افزایش میزان وقوع جرائم مختلف از طرف مصرف کنندگان مشروبات الکلی نیز موضوع مهم دیگری است تا کنون از طرف مسئولان کشورهای اروپایی کمتر به آن توجه می‌شده است.

دانشمندان و پژوهشگران اروپایی نیز به تازگی با شتاب بیشتری نسبت به عوارض جبران ناپذیر مصرف مشروبات الکلی به مصرف کنندگان هشدار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که برای ترک مصرف الکل به صورت جدی به فکر باشند و اقدام کنند.

در حال حاضر تبلیغات علیه مصرف مشروبات الکلی در اروپا شدت گرفته و بر اساس قانون کشورهای اروپایی، رانندگان مست جریمه های سنگینی را متحمل می‌شوند.

یکی از تبلیغات جالب و خلاقانه نصب شده در سطح شهرهای کشورهای اروپایی با این عنوان است: « رانندگی در حالت مستی، شما را به خانه نمی رسان »  و بدون شک حجم گسترده تبلیغات علیه مصرف مشروبات الکلی در این کشورها بدون ارتباط با حاد شدن شرایط وقوع جرائم مختلف نیست.

در ادامه تصویری از تبلیغ عواقب و عوارض مصرف مشروبات الکلی بر بیلبوردهای تبلیغاتی اروپا می‌بینید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.