سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶ درصد عابران پیاده قربانی حوادث ترافیکی نیشابور شدند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: طی هشت ماه گذشته ۵۶ درصد متوفیان حوادث ترافیکی نیشابور را عابران پیاده شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ جواد حقدادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: از ابتدای امسال تاکنون از تعداد ۱۶ نفر جانباختگان تصادف در سطح حوزه درون شهری نیشابور، تعداد ۹ نفر از آنان یعنی حدود ۵۶ درصد عابرین و بقیه رانندگان و یا سرنشینان موتور سیکلت سوار بدون کلاه ایمنی بوده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به ماده ۲۱۵ آیین نامه‌ی راهنمایی و رانندگی افزود: همه‌ی ما احتمالا وقتی می‌شنویم ماشین و عابرپیاده‌ای با هم تصادف کرده‌اند، حق را به عابرپیاده می‌دهیم و راننده‌ی ماشین را تنها مقصر این حادثه می‌دانیم، اما قانون ما تحت شرایطی حق را به راننده نیز می‌دهد، اگر عابری از معابر غیرمجاز عبور کند و حادثه‌ای پیش آید کارشناسان بخش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی سهم تقصیر را برای عابر هم لحاظ می‌کنند.

سرهنگ حقدادی ادامه داد:رعایت قوانین و مقررات از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه و نشانه‌ی فرهنگ بالای ملی است که همه ما باید با رعایت آن‌ها الگو‌های عملی و عینی برای فرزندان و آیندگان باشیم.

انتهای پیام//آ. ح
 

رعایت قوانین و مقررات از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.