سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزدانی خبر داد

آمادگی 147 سایت و 142 ایستگاه برای برف‌تکانی از درختان

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه 142 ایستگاه برای عملیات برف تکانی از درختان آماده شده‌اند، گفت: مردم هم باید در این امر حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهردار تهران در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و قرار گرفتن در وضعیت بارش برف و باران، اظهار کرد: تقریبا از اوایل اردیبهشت سال جاری طرح لایروبی انهار شهری را آغاز کردیم و در ارزیابی که از 22 منطقه داشتیم، مشخص شد که اگر بارش سنگینی در تهران رخ دهد، ما دچار مشکل نمی‌شویم.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با تأکید بر ضرورت داشتن برنامه‌ای جامع که پیش‌بینی‌های لازم را نسبت به خدمات احتمالی کرده باشد، گفت: باید در این برنامه مدیریت صحیح در نظر گرفته شده باشد تا در صورت بارش برف یا باران بتوان از این نعمات به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف و باران با نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم، افزود: نشست‌های مختلفی با نیروی انتظامی برگزار شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

یزدانی با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات ناشی از برف اعتباراتی در نظر گرفته شده است، گفت: پیمانکاران مشخص شده‌اند و دستورالعمل‌های لازم برای برخورد مناسب صادر شده است و از همه مناطق برنامه‌های لازم را کسب کرده‌ایم تا در صورت بروز مشکل به شکل مناسب برخورد کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با تأکید بر اینکه شبکه آب‌های سطحی در تهران کامل نیست،تصریح کرد: باید لایروبی‌های لازم را به موقع انجام دهیم تا در صورت بارش برف و باران دچار مشکل نشویم.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف و باران، افزود: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که تهران الگوهای بارشی متفاوتی را تجربه کرده است، لذا بارش‌های سنگین دور از انتظار نیست و باید برای مدیریت آن دارای برنامه باشیم.

یزدانی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر در پیش بودن بارش فراوان باران گفت: در حال حاضر ستاد برف روبی تشکیل شده و نقاط بحران‌خیز شناسایی شده‌اند و با سایر نهادها و ارگان‌ها هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و ما با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته اقدام به کنترل و نظارت دقیق در برف‌روبی و جلوگیری از یخبندان خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه 142 ایستگاه برای عملیات برف تکانی از درختان آماده شده‌اند، تصریح کرد: مردم هم باید در این امر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه 147 سایت اصلی و برف روبی توسط مناطق و نواحی مستقر شده‌اند، گفت: از ابتدای آذر مخازن شن و ماسه برای مقابله با برف در نقاط مختلف تهران نصب می‌شود و از 5 آذر مانور منطقه‌ای برف‌روبی خواهیم داشت.

یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای عملیات برف روبی به جای استفاده از نمک از محلول‌های خاص استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.