سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ مجوز خارج سازی شناور مغروقه خانیان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجوز خارج سازی یکی از بزرگترین مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی در مقابل اسکله خانیان در آبراه اروند گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه شناورسازی مغروقه‌ها در آبراه اروند در اولویت قرار گرفته دارند گفت: سازمان بنادر و دریانوردی عملیات شناورسازی مغروقه‌های باقی مانده از جنگ تحمیلی را در اولویت قرار داده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای خارج سازی بزرگترین شناور مغروقه خانیان در آبراه اروند را ۲۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود شناورسازی این مغروقه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت لایروبی و خارج سازی شناور‌ها در آبراه اروند گفت: لایروبی و خارج سازی شناور‌های مغروقه که در محدوده عراق قرار دارند به عهده دولت عراق است و مغروقه‌هایی که در بخش ایرانی قرار دارند و موجب ناامنی برای تردد شناورمی شود در اولویت کاری قرار می‌گیرند.

از سال ۱۳۷۲ تاکنون عملیات خارج سازی ۱۸۰ فروند مغروقه در اروندرود و کارون انجام شده که از این تعداد ۵۵ فروند در آبراه اروندرود و ۱۲۵ فروند هم در کارون قرار داشت.

در مجموع ۶۶ فروند شناور مغروقه در آبراه اروند شناسایی شده که ۱۵ فروند آن در طرف عراق، سه فروند در مرز مشترک و ۴۸ فروند آن در طرف ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام/ د

خارج سازی شناور مغروقه خانیان  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.