سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی در دولتخانه صفوی قزوین

فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی با هدف خوانا سازی سازه‌های معماری و شناسایی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده این مجموعه به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمدعلی حضرتی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی و گمانه‌زنی در مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی از تیرماه آغاز که در حیاط چوگان بخشی از سازه‌های معماری، پاشویه و حوض که احتمالا مربوط به اواخر دوره صفوی و دوره قاجار بود کشف شد.

حضرتی مجموعه دولتخانه صفوی را بزرگترین سایت مطالعات باستان شناسی در دل بافت تاریخی قزوین خواند و خاطرنشان کرد: با انجام مطالعات باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی دولتخانه و تبدیل آن به سایت موزه، این امکان برای مردم و گردشگران ایجاد می‌شود تا در طول مسیر خود با گذشتن از چندین حیاط و محوطه از آثار و بقایای به‌جا مانده از دوره‌های مختلف (صفوی، افشاریه، زندیه و قاجاریه) بازدیدکنند.

مجموعه نفیس و باشکوه دولتخانه صفوی یادگار تختگاهی حکومت صفویه در قزوین است و به دلیل وجود آثار ارزشمندی، چون سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، گرند هتل، مدرسه امید، مرکز اسناد، کتابخانه از برجسته‌ترین آثار تاریخی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اتمام فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.