سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امانی:

دولتمردان و مجلسیان برای ظرفیت سازی تبلیغی، در ایام انتخابات به شورا توجه کنند/ شورا نهادی برای بروز انرژی اجتماعی است

عضو شورای شهر تهران گفت:نهاد شورا یک مجموعه بسیار پر ظرفیت برای ورود خرد جمعی و انرژی اجتماعی است که باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صد و سومین‌ جلسه شورای شهر ارائه کرد با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: شورای پنجم با گذشت حدود 14 ماه از حیات رسمی خود برای بار سوم اقدام به انتخاب شهردار کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگرچه در ظاهر این انتخاب توسط 21 نفر انجام شد ولی در حقیقت این انتخاب و انتخا‌ب‌های گذشته نتیجه اندیشه یک جمع بسیار بزرگ‌تری از مردم بوده که دغدغه مدیریت شهر را داشتند.

امانی با بیان اینکه در این دوره جامعه به انتخاب شهردار حساس شده بود، اظهار کرد: به جرأت می‌توان این انتخاب را میانگینی از نظرات یک جمع بسیار بزرگ دانست که شاید بیش از 1000 نفر و به عبارتی شورایی 1000 نفره مشورت کردند و به واسطه ما 21 نفر شهردار انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه این وضعیت پدیده اجتماعی با ارزشی‌ است که تکاپو در آن موج می‌زند گفت: مطالعه‌کنندگان فضای اجتماعی ایران را دعوت می‌کنم که تحرک اجتماعی چند هفته گذشته تهران را مطالعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه زنجیره اقدامات شورایی ما زمانی تشکیل می‌شود که علاوه بر زمان انتخاب پس از آن هم مشارکت داشته باشیم، گفت: نفع رفتار جمعی شورایی و نفع دموکراسی صرفا در انتخاب شورای دموکراتیک تجلی پیدا نمی‌کند و اگر به این نفع قائل هستیم آن را باید در هر دو حلقه زنجیر بیابیم.

امانی تصریح کرد: این سخن به این معناست که هم در انتخاب و هم در تمکین باید رفتار جمعی شورایی داشته باشیم در غیر این صورت رفتار مانند بازی کودکانه‌ای است که نوع و قوانین بازی را با هم انتخاب می‌کنند ولی در نهایت بازی را به هم می‌زنند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر کمترین تکمین را دوری از کارشکنی بدانیم بیشترین آن همکاری و همراهی است و لذا این دو سر طیف رفتار اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم عقلانیت و خرد جمعی با مرکزیت نهاد شورا است، گفت: روی سخنم با اهالی دولت و مجلس است که توجه بیشتری به نهاد شورا داشته باشند.

امانی افزود: نهاد شورا یک مجموعه بسیار پر ظرفیت برای بروز خرد جمعی و انرژی اجتماعی است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ملت‌ها بدون خرد جمعی کارهایشان به بیراهه می‌رود، گفت: بدون انرژی اجتماعی سرمایه‌ای برای رشد نخواهند دشت و نکته جالب روزگار ما این است که به مدد شبکه‌های اجتماعی نهاد شورا و رسانه چنان بر هم تنیده شده که می‌توان شفافیت اجتماعی را نیز بعد از رسانه به حساب شورا گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: از دولت‌مردان و مجلسیان توقع دارم که نه تنها در امور مرتبط با توسعه کشور و شهر بلکه حتی برای ظرفیت سازی تبلیغی در زمان انتخابشان به این نهاد بپردازند.

امانی افزود: ‌این صحنه آوردگاه اندیشه‌ها و ظرفیت‌ها در این زمان و این مکان بود و هیچ مرحله‌ای از مراحل انتخاب به معنی شکست فرد یا اندیشه‌ای نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.