سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند/ واردات ۷۰ درصد پیچ و مهره مورد نیاز کشور

رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان گفت: درحال حاضر نزدیک به هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند.

نورالدین مهری رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: این صنف برای ۴ هزار نفر  اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیچ و مهره یکی از پایه‌های اساسی صنعتی در کشور است گفت:هیچ صنفی همانند پیچ و مهره از منظر تیراژ متنوع نیست چرا که هم اکنون ۷ هزار نوع پیچ و مهره در کشور وجود دارد.


بیشتر بخوانید: سَر هم بندیِ پیچ و مهره، به تولید ملی کمک نمی‌کند/ واردات فناوری و تکنولوژی پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی 


مهری، با بیان اینکه این صنعت می‌تواند ۷۰ درصد نیاز داخل کشور را تامین کند، تصریح کرد:به رغم این ظرفیت و توانمندی به اندازه نیاز کشور تولید صورت نمی گیرد.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان، در تشریح عوامل و مشکلاتی که مانع از تولید و تامین صددرصدی پیچ و مهره در کشور شده است ، افزود: نبود مواد اولیه یکی از مشکلات موجود دراین صنعت است، بطوریکه هم اکنون  واردات این صنف بسیار کم شده است.

مهری، مصرف سالانه کشور را ۱۰۰ هزار تن دانست و گفت: ۷۰ هزار تن از این میزان بصورت واردات و مابقی از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش  میزان واردات نسبت به سال‌های گذشته  منجر به افزایش قیمت در بازار شده است.

به گفته رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان، ۳۰ درصد  نیاز داخلی از کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/

پیچ و مهره 30 درصد نیاز کشور را تامین می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غلامعلی قائدی
۲۳:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
باعرض یلام اینجاب غلامعلی قائدی جانیاز جنگ تحمیلی با اداره صنایع در مورد کارخانه پیچ ومهره صحبت کردم وانها بسیا استقبال کردند وقرار شد بیست درصد را من بیارم وهستاد درصد را با معرفی به یکی از بانکها جهت گرفتن وام اقدام کنم در این فکرم که ایا پیچ ومهرهها به فروش می روند ایا درامدش خوبه یانه بیشتر تمایلم به این کار ده پانزده نف از بستگان نزدیکم بیکارند ودوست دارم کاری بکنم که انها را مشغول کنم خواهش می کنم در صورت امکان راهنمایی کنید ودراین مورد صنف پیچ ومهر چه کمکی می تونن به من کمک کنند خواهش می کنم بنده را راهنمایی کنید صمیمانه از شما سپاسگذارم