سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شیلات و آبزیان استان ایلام خبر داد؛

تولید بیش از 9هزار تن انواع آبزیان در سطح استان ایلام

مدیر عامل شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: تعاونی صید و صیادی هم اکنون بیش از 1500نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رضا سلیمانی مدیر عامل شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: به دنبال تامین غذای سالم در جامعه و استفاده بهینه از منابع آب های داخلی و نیز اشتغالزایی، مدیریت شیلات استان ایلام از بدو تاسیس تا حال حاضر با استفاده از امکانات موجود و پتانسیل های مهم استان توانسته است نسبت به احداث و راه اندازی بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی اقدام کند.

وی اضافه کرد: در راستای سیاست های این ارگان, تعاونی صید و صیادی با ظرفیت تولید بیش از 9هزار تن انواع آبزیان در سطح استان هم اکنون بیش از 1500نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت کرده است.

سلیمانی افزود: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در راستای افزایش مصرف آبزیان در سطح استان از جمله اجرای کلاس های طبخ آبزیان، نمایشگاه های عرضه، برنامه های تلویزیونی و رادیویی در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در سطح استان از 250گرم به بیش از 7کیلو گرم رسیده است.

وی ضمن اشاره به مهمترین برنامه های این ارگان ادامه داد: از برنامه های مهم و قابل توسعه در استان، طرح پرورش ماهی در قفس دریاچه پشت سدهای استان بوده است که این طرح از برنامه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

مدیرعامل شیلات و آبزیان استان ایلام یادآورشد: شیلات استان ایلام این طرح که واقع در سد سیمره می باشد را با ظرفیت 300 تن به متقاضیان و صیادان منطقه و نیز سرمایه گذاران بومی واگذار کرد؛ از طرفی 20 میلیارد ریال تسهیلات نیز به همین واسطه به متقاضیان پرداخت شد.

انتهای پیام/ د

تولید انواع آبزیان در ایلام

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.