وی ادامه داد: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام توانمندساز دارد؛ به عنوان مثال زیر نظام راهبری و مدیریت برای تقویت راهبری کار، زیر نظام فضا و تجهیزات، زیر نظام برنامه درسی ملی، زیر نظام نیروی انسانی، زیر نظام ارزشیابی و زیر نظام مالی که هر کدام برای پیشبرد بخشی از برنامه های آموزش و پرورش است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وقتی از سند تحول آموزش و پرورش صحبت میکنیم یکی از زیر نظامهای آموزش و پرورش کار را پیش میبرد، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین بابد منابع و بودجه تخصیص یابد، باید از تعارف کم کنیم و بر مبلغ بیفزاییم، در واقع اگر این سند از اولویتهاست باید بحث را جدی بگیریم.
عمادی بیان کرد: با اجرایی شدن توانمندسازها، نتایج آن در ۶ ساحت تجلی مییابد؛ اکنون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب میگذرد، تا کنون آموزش و پرورش را با وصله و پینه جلو بردهایم اما سند تحول بنیادین، سندی یکپارچه است که اجرای آن نیازمند عزم جدی است.
وی با اشاره به تحول در روشهای ارزشیابی اظهار کرد: ارزشیابی ۲ بُعد دارد که یک بُعد حوزه نرم افزاری و چگونگی اجرا با توجه نوع محتوا را شامل میشود، در واقع وقتی که محتوا تدوین می شود، ارزشیابی نیز خودش را نشان میدهد و مایه اصلی ارزشیابی به دست میآید و بُعد دیگر فرایند اجراست.
عمادی با بیان اینکه در فرایند ارزشیابی کارهای سخت افزاری را پیش بردهایم، گفت: در موضوع امتحانات نهایی و فرایندهای مربوط به آن تمام مراحل کار به سمت مکانیزه شدن پیش رفته است، البته در این مسیر سختی و فشارهایی بسیار متحمل شدیم.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: اجرای سامانه ها با نبود زیرساخت ها تهیه شد اما همین تلاش باعث تحول در حوزه برگزاری امتحانات شده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه ارسال الکترونیکی سوالات از طریق سامانه سناد در خرداد ۹۷ به جریان افتاد و اکنون در مرحله تصحیح الکترونیکی سوالات قرار گرفته ایم که کاری بسیار ایمن تر و دقیق تر از ارسال در سامانه سناد است.
عمادی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبار سوابق تحصیلی و نمرات را که محل اختلاف بین ما و سازمان سنجش است، افزایش دهیم، تصریح کرد: با اجرای این سامانه اختلاف نظرها در حوزه تصحیح به حداقل کاهش پیدا میکند.
وی با اشاره به قرنطینهسازی برای طراحی سوالات اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم، البته همکاریهای بین بخشی به سختی وجود دارد؛ طی سال های گذشته اتکا بر وجدان همکاران طراح و مصحح بود اما درست این است طراح سوال از لحظه طراحی تا زمانی که آزمون برگزار می شود، تحت نظارت آموزش و پرورش باشد.
انتهای پیام/