سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌دلیگانی طی تذکری در صحن:

چرا درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن خارج شده؟ باید بدانیم بانک مرکزی چه بلایی بر سر کشور آورده است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه گفت: چرا درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن خارج شده، بنده از حق نمایندگی خود نمی‌گذرم.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر سامانه صندوق فروش در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 29 آبان‌ماه) طی تذکری با استناد به ماده 212 آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی، گفت: بنده در آبان‌ماه سال 96 درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به هیئت رئیسه ارائه کردم که در همان زمان هم هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اقتصادی ارجاع کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم آنکه کمیسیون اقتصادی باید ظرف مدت دو هفته این درخواست را بررسی می‌کرد، اما 8 ماه این بررسی به طول انجامید و در نهایت در 31 تیرماه سال 97 این درخواست مصوب شد.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بارها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و چاپ شد و از نوبت ششم نهایتا به نوبت اول رسید، اما هفته گذشته و این هفته به طور کلی از دستور کار خارج شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: ما شنیده‌ایم که برخی صبحت‌ها شده که این موضوع بررسی نشود، باید بدانیم بانک مرکزی چه بلایی بر سر کشورمان آورده است. 21.3 میلیارد دلار را بانک مرکزی چوب حراج زده است و به دلیل ضعف مدیریت 30 میلیارد دلار به کشور ضربه خورده است.

حاجی ‌دلیگانی گفت: باید براساس آئین‌نامه داخلی این درخواست دنبال شود و اگر خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس کسی درباره این خواست دستوری داده باشد، بنده از حق نمایندگی خود نمی‌گذرم.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن علنی خارج نشده اما موارد دیگری مانند همین صندوق مکانیزه در اولویت قرار گرفته است، اما این موضوع هم پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.