سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست استانداری فارس:

دستگاه های اجرایی مباحث حوزه اشتغال را با جدیت دنبال کنند/ فارس در بهبود شاخص های اقتصادی روند مطلوبی طی کرده است

سرپرست استانداری فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مباحث مربوط به حوزه اشتغال را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات تبادار استاندار سابق فارس، گفت: یکی از دغدغه‌های تبادار در مدت حدود ۱۴ ماهی که در استان حضور داشت بحث اشتغال بود و انتظار است که همه مدیران با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مباحث حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اشتغال را در دستور کار داشته باشند.

وی، با اشاره به موفقیت‌های استان فارس از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون، تصریح کرد: نرخ بیکاری استان از ۱۶.۵ درصد در سال ۹۱ به ۸.۷ دهم درصد در تابستان امسال رسیده است که با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس باید تلاش کنیم این وضعیت بهبود پیدا کند.

رحمانی با بیان این که فارس را می‌توان تنها استانی در کشور برشمرد که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به شکل مستمر شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده است، اظهار داشت: جایگاه این استان در بحث کاهش بیکاری از رتبه بیست و هشتم به رتبه هشت رسیده است.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به این که در بحث فضای کسب و کار، این استان از رتبه هجدهم به رتبه دوم رسیده است، ادامه داد: در زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین صادرات غیرنفتی و دیگر شاخص‌های اقتصادی نیز شاهد بهبود شرایط در استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: همه این را قبول داریم که در شرایط فعلی به دلیل پاره‌ای محدودیت ها، صنعت در استان فارس و کشور دچار مشکلاتی شده است؛ اما با وجود همه کمبود‌ها و کاستی ها، شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد، وضعیت اقتصادی استان فارس، روز به روز روند بهبود و مطلوبیت را طی کرده اند.

رحمانی افزود: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن پیشرفت‌ها و موفقیت‌های قابل توجه استان فارس ادعا کرد که در صنعت استان تحول و بهبودی حاصل نشده و بهبودی شاخص ها، غیر واقعی بودن اینگونه ادعا‌ها را ثابت می‌کند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن پایه‌های اقتصادی جامعه را با هدف ضربه زدن به توانمندی‌های کشور و نظام و ایجاد نارضایتی در مردم هدف قرار داده است، باید همگی دست به دست هم دهیم و بکوشیم که شرایط کشور روز به روز مطلوب‌تر شود.

سرپرست استانداری فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان، گفت: در مجموع جلسات این کارگروه تاکنون موانع پیش روی یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته، مشکلات ۶۳ درصد آن‌ها حل و فصل شده و مسائل سایر واحد‌ها نیز در دست پیگیری است.

وی، با اشاره به اختصاص کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی به صادرات کالا از سوی دولت افزود: به نظر می‌رسد با اختصاص این رقم، ردیف تشویقی صادرات که حذف شده بود دوباره احیا شده است.

رحمانی تاکید کرد در پرداخت مشوق‌های بیمه ای، دستگاه‌های اجرایی نهایت دقت و مراقبت را به عمل آورند که پول و اعتبارات در محل خودش صرف شود.

سرپرست استانداری فارس، در خصوص برنامه‌های حمایت مالی از کالا‌های دارای بازار با اولویت کالا‌های سرمایه‌ای و کالا‌های مصرفی با مصرف بالا، گفت: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که در حوزه کاری خودشان زمینه تحقق این حمایت را با همکاری سیستم بانکی مهیا کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.