سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بارندگی در کشور موجب ایجاد روان آب و رفع خشکسالی نمی‌شود

با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از دست رفتن رطوبت مناسب خاک افزایش بارندگی موجب ایجاد روان آب نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: بارش‌های اخیر بسیار مناسب بوده، ولی با توجه به خشکسالی اخیر باید استفاده صحیح از منابع آبی مورد توجه مردم و مسوولان باشد.

اردکانیان افزود در صورت خروج از چرخه خشکسالی چندین سال طول میکشد تا بتوانیم از منابع آبی مناسب را به دست بیاوریم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چند صد درصدی بارندگی‌ها در کشور گفت، ما حدود چند درصد در بخش تنظیم آب کشاورزی و شرب سد‌ها با کاهش روبه‌رو هستیم.

توجه به آب‌های مرزی نیز از اولویت‌های این وزارتخانه است

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین طرح‌های وزارت نیرو در حال حاضر در بخش آب توجه به ساماندهی طرح توسعه منابع آب و خاک کشور است گفت: در این راستا توجه به آب‌های مرزی نیز از اولویت‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود.

وزیر نیرو گفت: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی کشور برای ساماندهی احداث سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور هزینه شده است.

اردکانیان اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سد‌ها آبیاری زهکشی و تجهیز رودخانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه دارد: با توجه به حمایت دولت تدبیر امید و با عنایت به دستورات مقام معظم رهبری امیدواریم تا پایان سال جاری در مراسم اختتامیه طرح‌های ساماندهی روان آب‌های مرزی شرکت کنیم.

انتهای پیام/ف

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.