سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرایی از ۱۵ هزار زوج دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ ها گفت:در بیست و دومین دوره کشوری طرح ازدواج دانشجویی"همسفر تا بهشت" پذیرای ۱۵ هزار زوج دانشجو در مشهد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست خبری بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی همراه،در ارتباط با یکی از آسیب‌های اجتماعی که مورد نگرانی دلسوزان جامعه است و مقام معظم رهبری نیز به روسای قوا برای حل این آسیب سفارش کرده اند،گفت: موضوع بالا رفتن سن ازدواج است که متاسفانه آثار ناماسبی برای جامعه در پی دارد.

وی با بیان راهکار‌هایی برای حل مشکل بالا رفتن سن ازدواج، افزود: یکی از راهکار‌ها ایجاد فرصت، فضا و شوق مجموعه‌های جوان برای اقدام به ازدواج در بین جوانان است که در این عرصه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌داند برای تسهیل ازدواج جوانان در قالب‌های مختلفی تلاش کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری بیست و دومین جشن ازدواج دانشجویی هستیم که یکی از این تلاش هاست،گفت: مجموعه اقداماتی که در قالب جشن‌های ازدواج دانشجویی انجام شده است از جمله فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی است که در خود دانشگاه شکل می‌گیرد و دفاتر نهاد مقام معظم رهبری نیز تسهیلات لازم را در حوزه وام و اسکان جوانان نو ازدواج فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در بیان رویکرد‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری طرح ازدواج دانشجویی، گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط با موضوع جوانان و آموزش عالی از جمله وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان که هر کدام نقشی در ازدواج دارند، بناست تا فضای ازدواج دانشجویی را بیش از پیش فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه اولین اعزام از اواسط آذرماه آغاز و تا اواخر اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: دوره‌های فرهنگی، مهارتی و آموزشی مربوط به آغاز زندگی با حضور اساتید مجرب از برنامه‌های این دوره‌ است و آغازگر دوره قرائت پیمان نامه خواهد بود.

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‏ها، ادامه داد:بر اساس مطالعات انجام شده، زوجینی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند در مقایسه با سایرین زندگی پایدارتری داشته‌اند.

انتهای پیام//ا. ح


فراهم کردن زمینه برای ازدواج دانشجویی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.