سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی:

مجمع مشورتی جوانان در حوزه گردشگری و زیارت نقش بسیار مهمی دارد/مجمع مشورتی یک نهاد مشورتی است

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:در حوزه گردشگری و زیارت مجمع مشورتی جوانان می‌تواند مشارکت مؤثر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در نشست هیأت رئیسه مجمع مشورتی جوانان و برخی رؤسای مجامع مشورتی شهرستان‌ها در محل اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:هدف اصلی ایجاد مجمع مشورتی جوانان مشارکت نظام‌مند جوانان در عرصه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی است. به همین دلیل در ۲۸ شهرستان استان این مجامع مشورتی شکل گرفتند.

وی ادامه داد:امروز این مجامع باید بعد از شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های شهرستان و استان وارد فاز دوم کار یعنی ارائه طرح و برنامه به کارگروه‌های مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه استان شوند.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:در حوزه گردشگری و زیارت مجمع مشورتی جوانان می‌تواند مشارکت مؤثر داشته باشد. مجمع مشورتی یک نهاد مشورتی است نه اجرایی، بنابراین می‌تواند ایده‌ها و طرح‌هایی را ارائه و از طریق کارگروه‌های شورای برنامه ریزی و توسعه به تصویب برساند و این ایده‌ها و طرح‌ها از طریق دستگاه‌های دولتی خصوصاٌ تشکل‌های غیردولتی اجرایی گردند.

حسینی خطاب به جوانان عضو مجمع افزود:در حوزه گردشگری شما می‌توانید طرح‌های مختلف را از طریق شناخت ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌ها داشته باشید. ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا به لحاظ میراث تاریخی و فرهنگی است و جزء پنج کشور مهم دنیا در خصوص منابع و آثار طبیعی است.

وی افزود: موقعیت‌های بی بدیل تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های استان فراوان وجود دارد و شناسایی و طرح و ایده پیرامون آن‌ها از طریق این مجامع می‌تواند ارائه گردد.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:تشکل‌های غیردولتی جوانان و مجامع مشورتی جوانان در ارتقاء فرهنگ میزبانی می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. به عنوان مثال یک تشکل غیردولتی به عنوان جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده با بکارگیری و سازماندهی ۱۵ هزار داوطلب، بیش از ۴۳۵ هزار زائر پیاده را در دهه آخر صفر ساماندهی، اسکان و پذیرایی نمود. در این خصوص هم ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که از طریق مجمع مشورتی و تشکل‌های غیردولتی جوانان قابلیت واگذاری و انجام را دارد که امیدوارم در این خصوص طرح و ایده‌های شما جوانان دریافت و عملیاتی شود.
 
انتهای پیام//م.ص
 

مجمع مشورتی یک نهاد اجرایی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.