سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدمی خبر داد

آموزش بیش از 150 هزار دانش‌آموز معلول در یک هزار و 560 مدرسه ویژه کودکان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش کودکان استثنایی از آموزش بیش از 150 هزار دانش آموز معلول در یک هزار و 560 مدرسه ویژه کودکان استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید قدمی رئیس آموزش و پروش کودکان استثنایی در نخستین کنفرانس کودکان دارای معلولیت که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تفاوت‌های فردی یکی از واقعیت‌ها و زیبایی‌های دنیا است که ما باید تفاوت‌ها را بپذیریم و نهاد‌های مثل آموزش و پرورش به دلیل مخاطبان زیادی که دارند باید این واقعیت و تفاوت‌ها را بپذیرند و باید پیش بینی لازم را برای آن داشته باشند.

وی افزود: در کشور ما در وزارت آموزش و پرورش بخش ویژه‌ای برای آموزش کودکان با نیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پروش کودکان استثنایی در نخستین کنفرانس کودکان تصریح کرد: علی رغم ۷۰ سال سابقه کار ما در زمینه آموزش و حمایت کودکان دارای معلولیت، اما در سال ۱۳۷۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی به کار جدی‌تر خود آغاز کرد.

رئیس آموزش و پرورش کودکان استثنایی ادامه داد: در مدارس آموزش و پرورش کودکان استثنایی، بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز از جمله افراد چند معلولیتی، نابینا، ناشنوا، کودکان اوتیسم، معلول ذهنی و معلول جسمی و حرکتی مشغول آموزش هستند.

وی افزود: یک هزار و ۵۶۰ مدرسه ویژه کودکان استثنایی داریم که به دانش آموزان با شرایط خاص آموزش می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کودکان با شرایط خاص در گروه‌های مختلف ناشنوا، نابینا و اختلالات یادگیری و غیره قرار دارند که از این تعداد ۷۸ هزار نفر در مدارس خاص تحصیل می‌کنند و ۷۰ هزار نفر نیز در آموزش‌های تلفیقی ما حضور دارند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ما پذیرش کودکان با شرایط توسط والدین آن‌ها است تا با کمک والدین بتوانیم استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم، به همین منظور کلاس هایی را با حضور 200 هزار نفر از اولیا برگزار کردیم.

قدمی بیان کرد: پدران در مواجه با کودکان استثنایی اولین کاری که می‌کنند پاک کردن صورت مسئله است و سعی می‌کنند تا می‌توانند از محیط خانه دور بمانند، اما ما توانستیم 30 هزار پدر کودکان استثنایی را به کلاس‌های آموزشی بیاوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.