سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توضیح نامه ظریف در رابطه با پیوستن ایران به توافقنامه پاریس

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: پیوستن به توافقنامه زیست محیطی پاریس برای ما مزایای زیادی دارد و هیچ مطلب نگران کننده ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه که امروز دوشنبه 28 آبان ماه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه با توجه به اینکه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، پیوستن به توافق پاریس را دارای ضررهایی برای رشد صنعتی و اقتصاد کشورهایشان دانسته اند، و با توجه به اینکه پیوست‌های آن بعدا اعلام خواهد شد، نامه ای از ظریف در برخی رسانه در رابطه با پیوستن ایران به این توافق منتشر شد، چرا وزارت خارجه خواستار پیوستن ایران به این توافق است؟ گفت: در رابطه با نامه ظریف در موضع توافق اقلیمی باید بگویم که این نامه در چارچوب سیاست های ابلاغی دولت در مورد اقتصاد کم کربن و تغییرات اقلیمی و تقویت اقتصاد زیست محیطی نوشته شده است.

وی ادامه داد: در این نامه برخلاف برخی اخبار منتشر شده، هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که ملحق نشدن به این توافقنامه می تواند برای ما در شورای امنیت مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص توافق آب و هوایی پاریس و جلوگیری آن از رشد اقتصادی افزود: در مورد رشد اقتصادی در این وقت نمی توانم صحبت کنم، پیوستن به این توافقنامه برای ما مزایای زیادی دارد و هیچ مطلب نگران کننده ای وجود ندارد.

سخنگو وزارت خارجه خاطرنشان کرد: فکر می کنم ما باید گام به گام در این مسیر به خاطر منافع و مصالح کلی در جهت پیوستن به موافقتنامه حرکت کنیم، زیرا می تواند برای ایران مزایای بسیاری داشته باشد. در گذشته و زمانی که ما این موافقتامه را در سال ۲۰۱۵ پاراف کردیم شرط اساسی ما این بود که نهایتا در شرایطی می توانیم در این مسیر حرکت کنیم که کلیه تحریم های ناعادلانه علیه ما برداشته شده و دسترسی کامل به منابع مالی لازم داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.