سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی مطرح کرد؛

معرفی ۲۹ اثر برگزیده در بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی/ حمایت از دانشجویان برای تولید اندیشه‌های نو

دبیر جشنواره بیست و پنجمین برنامه کتاب سال دانشجویی از ارسال 631 طرح در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره خبر داد و درنهایت 29 اثر برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل تقوی دبیر جشنواره بیست و پنجمین برنامه کتاب سال دانشجویی که در دانشگاه‌ تهران در حال برگزاری است، گفت: امسال 631 طرح در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از گذراندن 4 مرحله داوری و ارزیابی 29 اثر برگزیده در مراسم پایانی این جشنواره معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه در بلوغ علوم انسانی با حدود 50 درصد آثار و سپس گروه علوم پزشکی و دامپزشکی با 25 درصد و گروه هنر با 8 درصد آثار بوده است.

دبیر جشنواره بیست و پنجمین برنامه کتاب سال دانشجویی تصریح کرد: آثار رسیده به این دوره از جشنواره در مقایسه با دوره قبل حدود 4 درصد کاهش پیدا کرده است ولی به لحاظ کیفیت آثار در برخی از رشته‌ها افزایش یا در برخی دیگر کاهش داشته است.

تقوی ادامه داد: 74 درصد از آثار را دانشجویان مرد و 26درصد آثار نیز دانشجویان زن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده است که بیشترین آثار به 57 درصد از دانشجویان دوره دکترا، 26درصد دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و 17 درصد نیز آثار دانشجویان دوره کارشناسی است.

تقوی اضافه کرد: در جشنواره امسال بخش‌های ویژه‌ای شامل علوم انسانی، اسلامی، آثار مربوط به فرهنگ عمومی، آثار مرتبط با شعار سال و حمایت از تولید داخلی، اخلاق محیط زیستی و غیره برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره امسال بخش‌های جانبی شامل نگارستان کتاب و ایده‌های برتر دانشجویی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نیز دارد.

دبیر جشنواره بیست و پنجمین برنامه کتاب سال دانشجویی اضافه کرد: در مراسم پایانی این جشنواره علاوه بر معرفی و قدردانی از برگزیدگان از گروه‌های تاثیرگذار در نشر شامل ناشران نیز می‌شود.

تقوی گفت: همچنین از مولفه پر کار که 7 عنوان کتاب به جشنواره امسال ارسال کرده است نیز قدردانی می‌شود.

دبیر جشنواره بیست و پنجمین برنامه کتاب سال دانشجویی یادآور شد: همچنین حمایت از دانشجویان برای تولید اندیشه‌های نو در قالب کتاب، ترغیب و تشویق دانشجویان به نگارش و ترجمه آثار علمی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان دانشگاهیان و زمینه‌سازی برای معرفی توانمندی‌های علمی دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.