سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مشکل اصلی در تاخیر ازدواج فرهنگ حاکم بر خانواده هاست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاگفت: مشکل اصلی در تاخیر ازدواج فرهنگ حاکم بر خانواده هاست و حل این موضوع نیازمند تلاش همه متولیان در کنار هم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور یکشنبه شب در نشست خبری بیست ودومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی"همسفر تا بهشت" در مشهد گفت: فعالتر شدن ستاد‌های استانی ازدواج دانشجویی و گسترش دوره‌های آموزشی مجازی در کنار دوره‌های حضوری از جمله ویژگی‌های بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی نسبت به سایر دوره‌ها است.

وی افزود: در مرحله اول اعزام زوج‌های دانشجو در نظر گرفته ایم که پانزده هزار زوج در سفر‌های سه روزه به مشهد بیایند و زندگی مشترک خود را از این شهر آغاز کنند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی اظهار داشت: در دو پایش جداگانه که انجام شده است کمتر از ۲ درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: در یکی از پایش‌ها هزار و ۱۶ زوج انتخاب شدند، ۳۰ درصد این افراد دست کم یک فرزند داشتند و وجود فرزند یکی از نشانه‌های دوام یک ازدواج است.

وی افزود: در دومین پایش، کد ملی ۳۰۰ هزار نفر که از سال ۸۵ تا ۹۶ ازدواج دانشجویی کرده اند به ثبت احوال داده شده و مشخص شد حدود هفت درصد از این تعداد در طول این مدت منجر به طلاق شده است که نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی گفت:چهار میلیون دانشجوی جوان در دانشگاه‌ها هستند، بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌های بسیاری در پی دارد وظیفه خود می‌دانیم نسبت به ترویج ازدواج آسان تلاش کنیم.

ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی از امروز ۲۸ آبان آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.
 
انتهای پیام // ف.م
 

برگزاری نشست خبری بیست ودومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی"همسفر تا بهشت" در مشهد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.