سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سرمایه گذاران ایتالیایی با استاندار هرمزگان

جمعی از سرمایه گذاران ایتالیایی در حوزه محیط زیست با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

استاندار هرمزگان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،با اشاره به اهمیت انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت پسماند شهری و صنعتی گفت: آلودگی محیط زیستی این پسماند‌ها در استان مسئله‌ای حائز اهمیت است و باید از سرمایه گذاری، تجربه و همکاری ایتالیایی‌ها با بخش‌های داخلی برای مدیریت آن نهایت استفاده را کرد.
فریدون همتی افزود: مقرر شد شهرداری، گروه‌های فنی و تیم محیط زیستی از دانشگاه هرمزگان در خصوص طرح‌های این شرکت ایتالیایی را بررسی کنند.
وی گفت: تکنولوژی ساخت آبشیرین کن‌ها و شیرین سازی آب در دنیا از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و در هرمزگان هم این طرح در حال اجرا است.
لوور مدیرعامل شرکت منتنا هم با اشاره به اهمیت محیط زیست گفت: هدف ما اشتراک تجربه‌ها و تبدیل آن به طرح‌های قابل اجرا در حوزه محیط زیست، ایجاد شهرک‌های سبز صنعتی و جلوگیری از آلودگی است.
وی افزود: انرژی‌های نو، مدیریت پسماند‌های شهری و صنعتی از اهداف کاری این شرکت محسوب می‌شوند.
لوور مدیرعامل شرکت منتنا با اشاره به ایجاد آبشیرین کن در هرمزگان گفت: ایتالیا از تجربه خوبی در بازیافت آب بازگشتی به دریا برخوردار است و ما آماده ارائه مشاوره و تجربیات خود در این زمینه هستیم.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان هم گفت: ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی هرمزگان وجود دارد و ساخت ۵ شهرک هم در دست اقدام است.
امیری زاده بهبود وضعیت محیط زیستی و رسیدن به حداقل آلایندگی در شهرک‌ها و انجام بررسی‌ها برای دستیابی به شهرک‌های صنعتی سبز را میتوان از جمله موارد همکاری با این هیئت برشمرد.
وی افزود: ارائه طرحی برای بهینه سازی وضعیت شهرک‌ها در کنار برآورد‌های مالی و
مرادی معاون دانشگاه هرمزگان هم در این دیدار رعایت مسائل زیست محیطی در هرمزگان به عنوان استای ساحلی در برنامه ملی توسعه را مهم برشمرد.
وی گفت: مکان یابی طرح آبشیرین کن‌ها با توجه به نیاز هرمزگان و دیگر استان‌ها به آب شیرین، زندگی ۷۴ درصد جمعیت استان در منطقه ساحلی خصوصا شهر بندرعباس، و تراکم مجعیت در مناطق خاص مشکلات زیست محیطی ایجاد خواهد کرد.
مرادی گفت: برنامه توسعه سواحل مکران در شرق و صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان و شهرک‌های صنعتی در حال مکان یابی در این مناطق فرصت همکاری خوبی را فراهم می‌کند.
محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان هم در این دیدار گفت: امروز همراه با پیشرفت در جوامع مشکلات محیط زیستی به یک دغدغه مبدل شده است.
وی افزود: شیرین سازی آب دریا به دنبال تامین منابع آبی تولید پساب را نیز به همراه دارد که با رها سازی در دریا و ورود به بدن آبزیان مشکلاتی را برای سلامت شهروندان به همراه خواهد داشت.
محمدی گفت: میتوان با استفاده تجربیات ایتالیایی‌ها و تکنولوژی روز برای جلوگیری از این مشکلات اقدامات لازم را انجام داد.
زهرا قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان هم گفت: میتوان استفاده از انرژی‌های نوین و نانو تکنولوژی و مواد زیستی را برای افزایش کارآیی و کاهش پساب‌های آبشیرین کن‌ها در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام/ز


دیدار هیات سرمایه گذار ایتالیایی با استاندار هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.