سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابینه نتانیاهو یک قدم دیگر به انحلال نزدیک‌تر شد/شکست دیدار نخست‌وزیر و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

نشست امروز نتانیاهو و وزیر دارایی اسرائیل برای نجات کابینه رژیم صهیونیستی از سقوط بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشست امروز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، برای نجات کابینه اسرائیل از فروپاشی بدون نتیجه پایان یافت. سخنگوی کحلون ضمن اعلام این مطلب افزود دو طرف توافق کردند اواخر هفته جاری نشست دیگری را برگزار کنند.

پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باعث شد کابینه این رژیم وادار به پذیرش آتش بس با جنبش حماس شود. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به پذیرش آتش بس توسط کابینه نتانیاهو از مقام خود کناره گیری کرد. در پی این اقدام لیبرمن کابینه ائتلافی نتانیاهو در آستانه فروپاشی قرار گرفت. همه 5 وزیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که عضو حزب خانه یهود هستند، نیز با پیروی از لیبرمن یکی پس از دیگری، از ائتلاف با نتانیاهو خارج شدند. بدین ترتیب، حزب لیکود –حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی– برای حفظ اکثریت در کنست (پارلمان این رژیم) با دشواری روبرو شده است.  حتی پیش از کناره گیری لیبرمن نیز حزب حاکم رژیم صهیونیستی 61 کرسی از 120 کرسی کنست را در اختیار داشت که حاشیه امنی برای این حزب محسوب نمی شد.

طبق قوانین، در صورت انحلال کابینه رژیم صهیونیستی انتخابات زودهنگام تا 90 روز پس از آن برگزار خواهد شد. با توجه به این موضوع، ممکن است انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی بین ماه های مارس و مه در سال آینده میلادی (2019) برگزار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.