سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ عابرپیاده‌ای فوت نکرده است

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال هیچ تصادف عابر پیاده‌ای منجر به فوت نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدجواد حسینی ، رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان  در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان با اشاره به اینکه  مهمترین عامل افزایش تصادفات در سال جاری رعایت نکردن  حق تقدم و توجه نکردن به جلو بوده است  افزود:  متأسفانه برخی از آمار تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این آمار نگران‌کننده و تأسف ‌بار است.

وی ادامه داد: پلیس راهورهمدان با همکاری نهادهای مختلف تمام تلاش خود را در راستای کاهش آمار تصادف انجام داده است که این تلاش کافی نیست و باید فرهنگ رانندگی در مردم نهادینه شود‌.

حسینی با اشاره به  آمار تصادفات در سال جاری خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال 21 فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته یک فقره کاهش داشتیم اما با توجه به دو تصادف شدیدی که امسال رخ داده آمار افراد فوت شده بیشتر از سال قبل است.

وی اظهار داشت: تعداد متوفیان در سال جاری 24 نفر است که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته و تعداد افراد مجروح در تصادفات منجر به جرح در معابر درون‌شهری 942 نفر بوده که 111 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسینی با بیان اینکه تصادفاتی که منجر به خسارت شده 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: در تصادفات منجر به فوت امسال 2 راننده، 7 سرنشین و 5 راکب جان خود را از دست دادند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌ها در اثر تصادف عابران‌پیاده و ترک‌نشینان موتور نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و به صفر رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشترین وسیله نقلیه‌ای که دچار حادثه تصادف شده، سواری بوده است، افزود: 75 درصد تصادفات توسط خودروی سواری و 11 درصد توسط موتورسیکلت اتفاق افتاده و 7 درصد تصادفات را وانت‌ها به خود اختصاص داده‌اند‌.

وی با اشاره به نقاطی که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد، عنوان کرد: بیش از 413 فقره تصادف در بلوارهای شهر، 112 فقره در خیابان‌های اصلی و 39 فقره در تقاطع‌ها اتفاق افتاده که در این میان آمار تصادفات در میادین نیز قابل توجه است.

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در میان متوفیانی که بر اثر تصادف فوت شده‌اند 75 درصد آقایان و 25 درصد بانوان بوده‌اند که معمولا این افراد بین سنین 25 تا 43هستند.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه دوربین کنترل سرعت در سطح شهر از نهاد شهرداری درخواست همکاری کرد و گفت: اعتباری که برای راه‌اندازی این دوربین‌ها اختصاص داده شده بود بیش از یک میلیارد تومان بوده که اکنون فقط برای تست و نصب آنها به 5 میلیون تومان احتیاج داریم.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان  هم افزود: در 6 ماهه امسال در محور‌های خروجی و ورودی شهر همدان تصادفاتی رخ داده که منجر به فوت بسیاری از سرنشینان و رانندگان آن شده است.

سرهنگ سعید اسماعیلی  ادامه داد: در محور همدان- اسدآباد 12 فوتی و 77 مجروح، در محور ملایر 6 فوتی و 60 مجروح، محور غار علیصدر 7 فوتی و 30 مجروح، در محور امامزاده محسن فقط 10 مجروح و در محور ابرو و کشین 3 فوتی و 7 مجروح داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تا کنون فقط محور امامزاده محسن با تمهیدات و اقدامات لازم از ایمنی کافی برخوردار بوده و متأسفانه بسیاری از محورها به ویژه محور سد اکباتان هنوز ایمنی لازم خود را به دست نیاورده است.

وی تأکید کرد: تا زمانی‌که محورهای مورد نظر، از بررسی و بازسازی لازم برخوردار نشوند آمار تصادفات تغییری نخواهد کرد چرا که عدم ایمنی و استاندارد جاده‌ها یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات است.

معاون فرماندار همدان در این جلسه نیز خدمات‌رسانی اتوبوسرانی و حمل‌ونقل به روستاهای مجاور شهر همدان را در دستور کار قرار داد و گفت: چند روستای امزاجرد، ابرو، ده‌پیاز و گراچقا برای خدمات اتوبوسرانی درخواست داده‌اند که درخواست آنها در حال بررسی و در دستور کار قرار داده شده‌است.

رضا زمانی اظهار داشت: دو محور چشین و سداکباتان نیز در حال بررسی بوده و برای استانداردسازی آن اقدام به اجرای برنامه‌های لازم شده که اعتبار این پرو‌ژ‌های عظیم به ویژه محور سداکباتان 3 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان همدان در مجلس پیگیر استانداردسازی این محورها هستند، تصریح کرد: مهمترین دغدغه نهاد‌های متولی، بازسازی این محورها به ویژه رفع خطر پیچ تند چشین و محور سداکباتان است که باید خطر این محورها به‌زودی رفع شود.

زمانی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهر همدان رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در افزایش آمار متوفیان بر اثر تصادف دخیل است از جمله وقوع دو تصادف شدید که باعث افزایش آمار فوتی‌ها شده است.

وی از آموزش و پرورش درخواست کرد: برای رفع نیازهای ایمنی دانش‌آموزان از جمله نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی به شهرداری و راهداری اعلام کنند.

معاون فرماندار همدان اضافه کرد: اگر شهرداری با راهداری همدان همکاری لازم را داشته باشد دوربین‌های مداربسته کنترل سطح شهر در یک آذرماه راه‌انداری می‌شود.


انتهای پیام/ج

هیچ عابرپیاده ای  فوت نکرده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.