سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیشترین تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: ۸۰ درصد از تسهیلات این صندوق به بخش خصوصی و تعاونی‌ها داده می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شهید زاده رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین گفت: ۸۰ درصد از تسهیلات این صندوق به بخش خصوصی و تعاونی‌ها داده می‌شود و اولویت با طرح‌های تولیدی، گردشگری، شرکت‌های دانش بنیان و مناطق محروم است.

شهید زاده افزود: از فعالیت‌هایی حمایت می‌شود که با صادرات خود بتوانند تسهیلات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای صندوق دردادن تسهیلات توسعه‌ای کوتاهی نکرده است گفت:: این صندوق نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی تبدیل شود چرا که هدف وارد کردن ارز به کشور است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت:: در حال حاضر ۵ هزار مگاوات طرح نیروگاهی در دست بررسی است و از این گونه طرح‌ها حمایت می‌شود.

وی گفت: در حمایت از تولید انواع خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت شده است تا قطعات ۲۲ هزار خودروی سنگین کامیون و اتوبوس را تامین و تولید کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه تسهیلات سرمایه در گردش دو ساله شده است، گفت:: طول دوره بازپرداخت این تسهیلات به ۸ و ۱۰ سال رسیده است تا شرایط تسهیل شود.

وی تاکید کرد: هر طرحی که به صندوق توسعه داده می‌شود باید بازار آن دیده شود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه گلخانه‌ها نیست، گفت: شیلات، آبیاری نوین، توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز و شیر، توسعه گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی در اولویت برنامه‌ها قرار دارند.

شهید زاده گفت:: ۸۰۰ میلیارد دلار تسهیلات صادراتی داده شده است و حوزه گردشگری و ایجاد مراکز تفریحی، خدماتی، هتل در گرفتن تسهیلات در اولویت قرار دارند.

به گفته وی، تسهیلات در پتروشیمی‌ها ۳ و نیم درصد، کشاورزی ۱۴ درصد و صنایع ۱۶ درصد است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت:: گفت:: تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان ویژه در نظر گرفته شده و ۴ درصد نرخ آن ارزان‌تر است.

به گفته شهید زاده، نرخ بازده ریالی برای گردشگری ۱۶ درصد و صنعت ۲۱ درصد است.

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی بر اساس اساسنامه اجازه تبدیل ارز به ریال را ندارد و باید از توان داخلی حداکثر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مناطق محروم و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت است، گفت:: به ۲۳۱ طرح ۷۸۰ میلیارد تومان و ۱۶ طرح ارزی ۲۴۷ میلیون دلار در استان قزوین پرداخت شده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت:: صندوق توسعه ملی بر اساس نظر مقام معظم رهبری و تجارب حاصل از حساب ذخیره ارزی و تجارب بین المللی در سال ۹۰ تاسیس شد تا سهم نسل‌های آینده تامین و حفظ شود.

به گفته وی هدف صندوق، توسعه فعالیت بخش خصوصی است و اگر دولت نیاز داشت با اجازه مقام معظم رهبری می‌تواند مجوز بگیرد و استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی درست اقتصادی موجب مدیریت اصولی و حفظ سرمایه‌ها می‌شود، گفت: ۳۲ درصد فروش نفت وارد صندوق و سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری و مجلس تعیین می‌شود و مصارف صندوق بر مبنای سیاست‌های وزارتخانه‌ها با تصویب مجلس صورت می‌گیرد.

وی گفت:: در نحوه پرداخت باید بازدهی شرکت تائید شود و پروژه باید دارای سرمایه در گردش باشد تا بتواند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.