سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان به لحاظ زلزله‌خیزی از ایمن‌ترین شهرهای کشور است

مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان اعلام کرد: بر مبنای داده‌های تاریخی و دستگاهی می‌توان گفت که همدان به لحاظ زلزله‌خیزی یکی از امن‌ترین شهرها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عزت‌اله تیموری مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان با بیان اینکه از 7 ماهه امسال 98 زلزله در سطح استان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تا کنون شبکه لرزه‌نگاری 98 مورد زلزله را رصد کرده است پس‌لرزه‌ای در استان نداشته‌ایم.

وی افزود: تعداد زلزله‌هایی که در سالجاری اتفاق افتاده بسیار ضعیف و خفیف بوده که پس‌لرزه‌ای به دنبال نداشته و شدیدترین آن 26 مهرماه ساعت 18:44 در نهاوند بوده که بزرگی آن 4 ریشتر بوده است.

تیموری با بیان اینکه فعال‌ترین گسل، گسل نهاوند است، ادامه داد: گسل نهاوند در مقایسه با  سایر گسل‌ها یکی از فعال‌ترین گسل‌های همدان محسوب می‌شود که در منطقه جنوبی استان قرار دارد و منطقه جنوبی شامل جوکار، فیروزان و ... می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 8 مورد زلزله در منطقه میانی که شامل قهاوند، لالجین و مریانج و 4 مورد در منطقه شمالی از جمله شهرهای فامنین و دمق و 85 مورد در منطقه جنوبی اتفاق افتاده است.

مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان تصریح کرد: محور جنوبی استان به ویژه جنوب غربی و شمال شرقی از مناطق و محورهای زلزله‌خیز استان محسوب می‌شود اما تا کنون زلزله‌ای که شدید باشد و موجب خسارت شود، در هیچ یک از مناطق اتفاق نیفتاده است.

تیموری با بیان اینکه زلزله هیچ‌وقت قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: بر مبنای داده‌های تاریخی و دستگاهی می‌توان گفت که همدان به لحاظ زلزله‌خیزی یکی از امن‌ترین شهرها محسوب می‌شود اما زلزله هیچ‌وقت قابل پیش‌بینی نیست و باید همیشه برای مدیریت این بلای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم .

مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد: نکات ایمنی لازم را در حین وقوع زلزله بیاموزند و در مقابله با این حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و به نقاط امن خانه و یا مکانی که در آن قرار دارند، بروند چرا که در هر حادثه با رعایت نکات ایمنی می‌توان سالم ماند و با آن مقابله کرد.

انتهای پیام/د.ا

 همدان امن ترین منطقه در کشور

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.