سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راه راهور ناجا:

تا مسئولی جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی‌کند

سردار حمیدی گفت: تا زمانی که فرد مسئول و شناخته‌شده‌ای جان خود را از دست ندهد، کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی‌کند.

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در خصوص حادثه جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش در استان گلستان اظهار داشت: این محور 24 بریدگی ناایمن دارد که دور برگردان به حساب نمی‌آید ولی عملا به همین منظور استفاده شده است.

وی با اشاره به این که پلیس راه، بارها مکاتبه کرده است که این دوربرگردان‌ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان؛ تصریح کرد: رفع نواقص این محور به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شده است در حالی که موضوع در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد اما کسی توجه نکرد!

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که شرکت ساخت وزارت راه، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده و سازمان راهداری نیز با وجود نواقص موجود آن را تحویل گرفته است، افزود: در سال 96، در این محور 10 نفر کشته و حدود 149 نفر در این محدوده شدیدا مجروح شدند؛ همچنین در 7 ماهه سال 97 نیز 8 تن کشته و 91 نفر مجروح شدید شده‌اند.

وی با اشاره به این که بارها در مورد بریدگی‌های غیراستاندارد این محور مکاتبه و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شده است و مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند گفت: در زمان ساخت راه‌ها، نظر پلیس به هیچ عنوان اخذ نمی‌شود و زمانی که پروژه به اتمام و مرحله بهره‌برداری می‌رسد، بعضا با فشار پلیس، تنها برخی نواقص برطرف می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: جاده‌ای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور می کرد، عملا محوری درون شهری است و شرایط جاده‌های برون شهری را ندارد چرا که در کنار زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع وسایل نقلیه اعم از دوچرخه و موتورسیکلت تا وسایل نقلیه سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرد مسئول و شناخته شده‌ای جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی‌کند.

سردار حمیدی تصریح کرد:در حادثه اخیر نیز راننده لنکروز چاره‌ای جز دور زدن نداشته است اگر به این خودرو برخورد نمی‌کرد شاید به خودروی دیگری برخورد می‌کرد، اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که تمام بریدگی‌ها را با سلامت طی کنیم در این زمینه خطای انسانی کمترین دلیل و راه مهمترین عامل حادثه بوده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تأکید بر این که حوزه تصادفات در کشور جدی گرفته نمی‌شود گفت: این حوزه عملا به مثابه سوت قطاری شده است که ساکنان اطراف آن به دلیل شنیدن‌های مکرر عملاً آن را نمی‌شنوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
جالبیش اینه که جاده سازی صد در صد ساخت داخله و همه چیزش رو خودمون تولید میکنیم و میتونیم بهترین و محکمترین جاده های دنیا رو بسازیم
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
آخه ژن های خوب هستن