سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم ورزشی:

ضریب تأثیر نمره آزمون عملی تربیت بدنی در کنکور افزایش می‌یابد

روحانی گفت: ضریب نمره آزمون عملی تربیت بدنی در امتیاز نهایی آزمون سراسری از ۲ به ۴ افزایش یافت.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی روحانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه و دبیر گروه تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش علوم ورزشی گفت: در بررسی‌هایی که این گروه با همکاری پژوهشگاه علوم ورزشی در سال‌های اخیر بر نحوه برگزاری، مفاد آزمون و اثربخشی آن نمود، به این جمع‌بندی رسید که ضریب تأثیر آن بایستی افزایش یابد تا متقاضیان ورود به رشته علوم ورزشی، در کنار توانمندی علمی از توانمندی‌های جسمانی مناسب برخوردار باشند.

وی افزود: به همین منظور طی درخواستی که از سازمان سنجش صورت گرفت، ضریب تأثیر نمره این آزمون که تاکنون ۲ بوده است از امسال به ۴ افزایش‌ یافت و معادل دروس تخصصی گروه‌های امتحانی در کنکور سراسری قرار گرفت.

روحانی گفت: در حال حاضر، گروه تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش علوم ورزشی وزارت علوم از پژوهشگاه علوم ورزشی که ناظر این آزمون هست، درخواست کرده است تا در خصوص مفاد آن و نحوه امتیازدهی هر ماده آزمونی، ارزیابی و مطالعه مجدد انجام دهد.

وی افزود: همچنین پذیرش دانشجو در رشته علوم ورزشی در آزمون سراسری، به صورت نیمه‌متمرکز بوده و متقاضیان علاوه بر کسب امتیاز علمی، بایستی امتیاز کافی در آزمون عملی و مهارتی را نیز کسب کنند که هرساله در اواخر آبان ماه در ۹ دانشگاه در سراسر کشور به صورت هماهنگ و تحت نظارت پژوهشگاه علوم ورزشی برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

افزایش ضریب تأثیر نمره آزمون عملی تربیت بدنی در آزمون سراسری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
...
۲۱:۴۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
آیا آزمون تربیت بدنی در بالا بردن تراز موثر است؟
پریسا
۱۴:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من تو ازمون عملی استان خودمون به گفته خود ازمون گیرنده ها بالاترین نمره رو کسب کردم با این وجود ترازم با اعمال نمره ازمون عملی کلی کاهش پیدا کرد!! ایا همچین چیزی امکان داره؟!
علی
۰۹:۱۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دوستان آزمون عملی تربیت بدنی همش پارتی بازی وگرنه نمره ی خوب نمیدن من ۹تا بارفیکس و۱۹ تا درازنشست و همه بدون خطا نمرم شده ۳۰ درصد
مهدی آتشی
۱۳:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من در آزمون سراسری رتبه ی ۳۷ هزار و در آزمون عملی رکورد ۳ دیقه را زده ام آیا میتوانم دانشجوی دانشگاه سراسری باشم