سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت قطعی منطقه توس در فهرست آثار یونسکو

معاون سازمان میراث‌فرهنگی کشور گفت:اقداماتی برای ثبت قطعی منطقه توس در فهرست آثار یونسکو در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در مراسم آغاز عملیات و ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی گفت:اکنون آرامگاه فردوسی در فهرست ثبت موقت یونسکو قرار دارد و ما هر سال فقط یک سهمیه قطعی داریم که باید اقداماتی در زمینه ثبت نهایی انجام شود.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی برای ساماندهی به آرامگاه فردوسی افزود: طرحی که امروز از پیشخوان آرامگاه آغاز شده همه روی آن اتفاق نظر دارند و می‌تواند در آینده معرفی جامع‌تری برای مجموعه فردوسی و توس باشد و با لطف و کمک شهرداری این مهم نیز محقق خواهد شد.

طالبیان تصریح کرد: برداشت معادن و ساماندهی روستا‌هایی که بر منطقه توس مشرف است باید در دستور کار قرار بگیرد که اعتباراتی نیز برای این مسئله تمهید شده، زیرا موضوع زادگاه فردوسی و روستای پاژه نیز برای ما اهمیت دارد و بلافاصله پس از مطالعات، کار اجرایی را در این منطقه آغاز می‌کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به طرح‌های توسعه این منطقه گفت: در این منطقه طرح‌های مختلف که عمدتا ساخت و ساز بود صورت گرفت که برخی موضوع توسعه را صرفا در ساخت و ساز می‌دانند و سال‌ها و نسل‌های مختلف باید در مورد این شهر کار کنند.

انتهای پیام// ز. م


ساماندهی منطقه توس برای ثبت نهایی در فهرست آثار یونسکو 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.