سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت های کوزه گری تولید انار در استان سمنان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با آغاز برداشت انار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول از انارستان‌های استان سمنان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، قرائیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول انار از پنج هزار و ۲۶۰ هکتار از باغ‌های استان سمنان برداشت شود.

به گفته وی، محصول انار در تمام شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، اما درجزین و گرمسار و ایوانکی بهترین و با کیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین باغ‌های انار استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سرمازدگی و تبعات تغییرات آب وهوایی متوسط عملکرد امسال در هرهکتار باغ انار را در استان ۱۵ تن اعلام کرد وگفت: این رقم امسال در کشور در شرایط عادی ۲۲ تن در هر هکتار است.

قرائیان  تصریح کرد: باغداران استان سمنان توانسته اند با مقابله مناسب با سرمازدگی و آفتاب سوختگی در تابستان از طریق بکار گیری روش‌های خاص به زراعی، مبارزه بیولوژیک و محلول پاشی به موقع و ریز مغذی‌ها وآبیاری قطره‌ای در برابر تهدیدات ناشی از خشکسالی و کم آبی و سرمازدگی عملکرد موفق وقابل توجهی داشته باشند.

انتهای پیام / گ

با آغاز برداشت انار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول از انارستان‌های استان سمنان برداشت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.