سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است

سهمیه فوتبال کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ که سال آینده برگزار می‌شود، ۲+۲ است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ با قهرمانی تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن و نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس ایران به پایان رسید تا این دوره از مسابقات با قهرمانی نماینده ژاپن به پایان برسد و قرار است مرحله پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ هم از بهمن ماه آغاز شود که سهمیه فوتبال ایران ۲+۲ است.

در فصل گذشته فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی رسیدند و تیم‌های ذوب آهن و سایپا هم در جدول رده بندی لیگ، مقام‌های دوم و چهارم را کسب کردند تا جواز حضور در مرحله پلی آف را بدست آورند. ایران نسبت به رده بندی فصل گذشته در جدول رده بندی امتیاز‌های ملی و لیگ و صعود ۲ پله‌ای داشت، اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها ۲ کشور نخست رنکینگ در هر منطقه (چین - کره از شرق آسیا) و (عربستان - امارات از غرب آسیا) سهمیه ۳+۱ خواهند داشت و بر اساس رده بندی، ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران (نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر) باید در تک بازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

در روز‌های گذشته، اخباری مبنی بر ۳+۱ شدن سهمیه ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به گوش می‌رسید که در عکس زیر مشخص است، سهمیه فوتبال ایران ۲+۲ است، البته احتمال دارد تا این سهمیه بیشتر شود.

سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را تایید کرد.

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، عربستان و امارات سهمیه ۳+۱ و ایران و قطر، سهمیه ۲+۲ دارند. البته ازبکستان، عراق، تاجیکستان و هند هم دیگر کشور‌هایی هستند که در فصل جدید نماینده در مرحله گروهی یا پلی آف در منطقه غرب آسیا دارند.


بیشتر بخوانید:سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به کدام تیم‌های ایرانی می‌رسد؟

سهیل مهدی: AFC به دنبال حل مشکل میزبانی ایران مقابل تیم‌های عربستانی نیست

حسینی: پرسپولیس می‌تواند تایید AFC برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به بدست آورد


انتهای پیام/

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.