سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد علی موهبتی سکان استانداری سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت

طی مراسمی از زحمات «سید دانیال محبی» تشکر و «احمد علی موهبتی» به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پیش از ظهر امروز و طی مراسمی از زحمات «سید دانیال محبی» تکریم و «احمد علی موهبتی» با حضور اسماعیل جبار زاده، معاون سیاسی وزیر کشور،مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.

هیئت دولت نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مجموعه هیئت دولت نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارد تا از همه ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت آن استفاده شود.

اسماعیل جبار زاده، معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز توفیق یافتم تا در خدمت مردم خونگرم استان سیستان و بلوچستان باشم.

وی افزود: امروز همه در اینجا گرد هم آمده ایم تا تشکری بکنیم از تلاش های برادر مان آقای سید دانیال محبی که بنده شاهد بودم که یکی از کسانی بودند که بیشترین پیگری ها و مکاتبات اداری را با وزارت کشور داشتند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت آن اولین استانی است که معارفه استانداران جدید در آن انجام می شود از همین رو بر اساس شرایط و معیارهای موجود این امتیاز را در حضور آقای موهبتی دیدیم تا به مردم این استان خدمت کنند.

وی گفت: قطعا آقای موهبتی با توجه به تجربیات پیشین شناخت کاملی از استان سیستان و بلوچستان دارند از همین رو دولت محترم تشخیص دادند تا ایشان استاندار سیستان و بلوچستان باشند.

جبار زاده بیان داشت: قطعا با توجه جوان بودن، پیگیر بودن و حساسیت های که استاندار جدید دارند همانند مسئولیت های گذشته در این استان می توانند حضوری موثر داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه هیئت دولت نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارد تا بتوانیم به صورت جدی از همه ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت این استان در دولت تدبیر و امید استفاده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خوشبختانه با وجود نمایندگانی فعال و دغدغه مند در استان که همیشه در پی حل مشکلات ومسائل هستند انتظار می رود که از نیروی‌های بومی در مناصب مختلف استفاده شود.

وی بر لزوم توجه به بانوان و حضور آنها در مناصب مختلف اظهار داشت: کادر سازی با استفاده از نیروهای جوان بومی و توجه به حضور بانوان در سیستان و بلوچستان از جمله موارد ضروری است که باید مدنظر استاندار جدید باشد.

لزوم استفاده از نیرو‌های بومی جوان در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: کادر سازی بااستفاده از نیرو‌های جوان بومی و توجه به بانوان در سیستان و بلوچستان ضروری است.
صبح امروز طی مراسمی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و با حضور مسؤولان کشوری و استانی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد.

جبارزاده معاون سیاسی وزیرکشور در این مراسم اظهار کرد: کادر سازی بااستفاده از نیرو‌های جوان بومی و توجه به بانوان در سیستان و بلوچستان ضروری است.

نبود برخی از نمایندگان به دلیل برنامه‌های از پیش تعیین شده آن‌ها بود و تقاضا داشتند زمان معارفه تغییر کند که متاسفانه نشد.
انتخاب آقای موهبتی با در نظر گرفتن جمیع جهات اتفاق افتاد.

افراد زیادی برای سیستان و بلوچستان مطرح بودند، اما وزیر کشور ایشان را انتخاب کرد، امیدواریم آقای موهبتی در این پست موفق باشند.

امیدواریم کادر سازی مناسبی در سیستان و بلوچستان انجام شود، تا در آینده این افراد بتوانند استانداری سیستان و بلوچستان را به عهده بگیرند.

باید ۱۵ استاندار دیگر را در روز‌های آینده معرفی کنیم.

مسئولان سیستان و بلوچستان باید ملی فکر کنند و دور اندیش باشند

در ابتدای این مراسم مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ضمن تشکر از خدمات محبی بیان کرد: امروز روز امیدوار کننده ای است برای مردم سیستان و بلوچستان زیرا به نوعی همه خوشحالند از روی کار آمدن فردی که شناخت کاملی از استان دارد و کارنامه ای مثبت از خود در بین مردمان این دیار از خود به جای گذاشته است.

وی افزود: امروز ما تشکر ویژه ای از ریاست محترم جمهور داریم برای این انتخاب به جا و درست شان برای سیستان و بلوچستان زیرا امروز ما بیش از هر چیزی نیاز به شایستگان داریم تا برای حضور مدیران شایسته فرصتی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا مردم نیز با دولت و استاندار جدید همراهی می کنند، ادامه داد: در گزینش افراد باید شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود تا کسی که روی صندلی خدمت می نشیند، فردی توانمند و به دنبال خدمت خالصانه باشد.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: امیدواریم آقای موهبتی با شناختی که از استان دارد به نحوی مدیریت کند تا علاوه بر جلب رضایت مردم، سیستان و بلوچستان بر روی ریل توسعه قرار گیرد و از همه ظرفیت های آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران سیستان و بلوچستان باید ملی فکر کنند، تصریح کرد: وحدت مردم سیستان و بلوچستان بسیار حیاتی است و باعث ناامیدی دشمن می شود و قطعا کنار هم بودن مردم باعث آبادانی و توسعه استان می شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: با توجه به اوضاع کشور نیاز است مدیران شبانه روزی کار کنند و ما نه از مدیر ضعیف سنی و نه مدیر ضعیف شیعه حمایت می کنیم و باید شایستگان روی کار باشند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید مد نظر باشد ملاحظات زمانی و مکانی است که خیلی می تواند در تعریف و جایگاه استان سیستان و بلوچستن نقش داشته باشد.

وی افزود: در چند ماه اخیر کشور و با تبع آن استان سیستان و بلوچستان در شرایط خاصی قرار داشته است و آقای محبی در این چنین شرایطی در حال خدمت به مردم استان بودند.

وی با تبریک به استاندار جدید گفت: آقای موهبتی هم فرد نام آشنایی است که شناخت کافی از استان دارند و دیگر نمی توان از حضور ایشون به عنوان آزمون و خطا یاد شود بلکه از حضور ایشون باید به عنوان یک فرصت یاد کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه ما که شرایط حساسی است استان باید به نحوی اداره شود که تنها به توسعه و پیشرفت آن اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/پ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.