سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش مرکل برای ممانعت از انتقال سفارتخانه رومانی به قدس اشغالی

آلمان از به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند و در همین راستا، آنگلا مرکل از رئیس‌جمهور رومانی خواسته است سفارتخانه این کشور را به قدس منتقل نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آلمان از به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل امتناع می‌کند و مرکل نیز از رئیس جمهور رومانی خواسته است سفارتخانه این کشور را به قدس منتقل نکند.

پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست نوشت: در تلاش برای متوقف کردن دولت رومانی از انتقال سفارت خود به قدس، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ماه آوریل با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی تماس گرفت.

یک منبع غربی در این باره به جروزالم پست گفت: مرکل با رئیس جمهور رومانی برای توقف انتقال سفارت این کشور به قدس لابی کرده است. این منبع معتقد است مرکل از سایر سیاستمداران اروپایی نیز خواسته است تا مانع از انتقال سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی به قدس شوند.

«لیویو دراگنیا» عضو حزب حاکم سوسیال دموکرات رومانی ماه آوریل در گفتگو با شبکه «آنتنا ۳» از تصمیم کشورش برای آغاز روند انتقال سفارت از تل آویو به قدس اشغالی خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه رومانی روز جمعه در ایمیلی برای روزنامه جروزالم پست نوشت: با توجه به سوال شما، وزارت امور خارجه نمی‌تواند درباره گفتگو‌ها بین آنگلا مرکل و رئیس جمهور رومانی اظهار نظر کند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، به شما توصیه می‌کنیم با دفتر ریاست جمهوری تماس بگیرید.

دفتر رئیس جمهور رومانی به این درخواست جروزالم پست پاسخ نداده است.

جروزالم پست در پایان نوشت: مرکل علاوه بر راه اندازی کمپینی نمایشی برای جلوگیری از انتقال سفارتخانه‌های اروپایی به قدس، در سفر خود به این شهر درخواست اسرائیل برای پیوستن به تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.