سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد واشنگتن پست از روایت اخیر سعودی‌ها درباره قتل خاشقجی

روزنامه واشنگتن پست از روایت اخیر ارائه شده درباره قتل خاشقجی بوسیله دادستان کل عربستان به شدت انتقاد کرد و خواستار توقف فروش سلاح‌های آمریکایی به ریاض شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، صاحب امتیاز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از موضع دولت‌های آمریکا و عربستان سعودی در ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، انتقاد کرد.

فردریک رایان از دولت‌های آمریکا و عربستان به علت درخواست آن‌ها از جهان برای باور کردن حرف هایشان در ماجرای قتل جمال خاشقجی، انتقاد کرد.

رایان از سعودی‌ها به سبب ارائه روایتی از ماجرای قتل خاشقجی که هدف آن چیزی جز حمایت از مسئولان اصلی این قتل نیست، به شدت انتقاد کرد و افزود: شواهد موجود نشان می‌دهد، آنچه رخ داد با دستور بالاترین مقامات سعودی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات سعودی در این باره شفاف و مستقل نیست و همچنان به پنهان کردن مدارک ادامه می‌دهند.

روزنامه واشنگتن پست هم با صدور بیانیه ای، روایت سعودی‌ها از ماجرای قتل خاشقجی را شوکه کننده توصیف کرد و افزود: عربستان با روایت جدید خود از این ماجرا تلاش می‌کند همه کسانی که خواستار تحقیقات شفاف در این باره هستند از جمله اعضای کنگره آمریکا را به چالش بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پذیرفتن روایت سعودی‌ها به معنای نادیده گرفتن واقعیت‌های قطعی مانند حمله و خفه کردن فوری خاشقجی پس از ورود او به کنسولگری است. 

ریاض می‌گوید حضور یک متخصص کالبدشکافی در کنسولگری برای از بین بردن هر مدرکی درباره ربودن خاشقجی و نه برای تکه تکه کردن او بوده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: باید فروش هر نوع سلاح به عربستان و همکاری با این کشور تا زمان اجرای تحقیقات قابل اعتماد بین المللی متوقف شود. روایت سعودی‌ها از قتل خاشقجی، نشانه دیگری از رفتار قلدرمآبانه و جسورانه محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) است.

سعودی‌ها ادعا می‌کنند تیم اعزامی به کنسولگری عربستان در استانبول با هدف بازگرداندن خاشقجی به عربستان به آنجا رفته بود و پس از درگیری میان دو طرف، تصمیم گرفت وی را به قتل برساند. 

دادستانی عربستان سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «بر اساس اطلاعات تیم مشترک تحقیقات سعودی-ترکی و تحقیقات دادستانی از بازداشت‌شدگان در خصوص این پرونده، یازده نفر متهم و به دادگاه ارجاع داده شده‌اند و تحقیقات از سایر بازداشتی‌ها تا روشن شدن نقششان [در قتل] ادامه دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.