سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش معدن

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالیت ۵۰ درصد معادن استان خبر داد و گفت:در حال حاضر ۲۱۸ فقره پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز پنج شنبه در نشست شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه با داشتن بیش از ۱.۱ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده حدود ۲ درصد از کل ذخایر معدنی کشور را دارا است.

وی از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ نوع این مواد در استان کرمانشاه شناسایی شده است و از نظر ذخایر بیتومین رتبه اول را دارد و از حیث سنگ‌های تزئینی نیز جایگاه مناسبی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر سنگ مرمریت شهرستان هرسین از شهرت جهانی برخوردار است گفت:در حال حاضر ۲۱۸ فقره پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۱۴ میلیارد ریال در استان وجود دارد.

رستمی تعداد معادن استان را ۲۱۸ معدن عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۱۸ مورد فعال و ۱۰۱ مورد غیر فعال است که از ابتدای سال تا کنون با تلاش‌های صورت گرفته ۱۷ مورد را توانستیم به چرخه فعالیت برگردانیم.

 

انتهای پیام/ز

 

سنگ مرمریت شهرستان هرسین از شهرت جهانی برخوردار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.