سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی میاندوآب:

مرمت پل تاتائو میاندوآب وارد فصل جدیدی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری میاندوآب از مرمت پل تاتائو خبر داد.

فاطمه علیزاده رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اشاره به مرمت پل تاتائو گفت:در سال‌های گذشته، فصل استحکام بخشی بستر با ۲۰۰ میلیون تومان انجام گرفته بود و امسال نیز کارگاه مرمتی آن از حدود پنج ماه پیش شروع شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی ادامه داد:در فصل جدید مرمت این پل اقدامات ترمیمی در قسمت‌های مختلف آن اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به سبک سازی و آواربرداری عرشه پل و برداشت بتن انباشت شده بر روی عرشه که در سالیان متمادی انباشت شده بود اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری میاندوآب بیان کرد:با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی در این فصل برای مرمت پل، اجرای طاق پوشش عرشه پل و کنو بندی برای ایجاد شیب و سبک سازی عرشه، اجرای کف فرش نهایی بر روی عرشه پل و هدایت آب‌های نزولی، اجرا و مرمت دیوار‌های ضلع شمالی و انجام مرمت‌های موضعی و اجرای پشت بند تخریب شده در ضلع شمالی انجام گرفته است.

پل تاتائو در دوره صفویه در غرب میاندوآب بر روی رودخانه سیمینه رود ساخته شده و در دوره قاجاریه نیز مورد مرمت قرار گرفته است و یک مرحله دیگر برای مرمت این پل تاریخی نیز پیش بینی می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

مرمت پل تاتائو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.