سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نجات از ناهنجاری‌های کشور در گرو ارتقای سطح معیشت معلمان/ آموزش و پرورش در اولویت دولت قرار گیرد

امیرآبادی فراهانی با اشاره به تمهیداتی برای بهبود اوضاع معیشتی معلمان کلید حل این مشکل را اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش دانست.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای بودجه آموزش و پرورش در سال آینده اظهار کرد: آموزش و پرورش در کشور باید یک اولویت باشد و اجرای سند تحول بنیادین نیازمند اعتبار است بنابراین باید در دولت و مجلس اراده قوی برای این موضوع ایجاد شود.

وی افزود: سطح معیشت معلمان برای نجات از بسیاری مشکلات کشور نیازمند ارتقا است که این مهم از طریق بهبود اعتبارات آ‌موزش و پرورش میسر می‌شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان  برای بهبود وضعیت معیشتی آنها گفت: این موضوع بر اساس توانمندی‌های علمی و عملی معلمان در محیط کار باید لحاظ شود تا ضمن ارتقای عملکردی در معیشت هم شاهد گام‌های مثبت باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت باید برای یک بار هم که شده همان طور که به بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی کمک بزرگی کرد به آموزش و پرورش اهمیت دهد و آن را در اولویت قرار دهد.

وی با تأکید بر ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در قرار گرفتن در اولویت‌های نخستین کشور بیان کرد: مجلس هم در کنار دولت باید موافقت خود را اعلام کند و تلاش‌هایی را در جهت ارتقای این جایگاه داشته باشد تا نگاه دولت به این نهاد تثبیت شود.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: یکی از مسیرهای آرامش بخشیدن به جامعه بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت است و بسیاری از ناهنجاری‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند نیازمند تقویت جایگاه آموزش و پرورش بوده تا دچار آن نشویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس در نهایت برای کمک به آموزش و پرورش می‌تواند اعتبار آن را تا سقفی معین افزایش دهد اما برای اینکه شرایط به طور دائمی در آموزش و پرورش مثبت باشد نیازمند حمایت‌های دولت است تا  آن را با نگاهی خاص مورد توجه قرار دهند البته مجلس در رتبه بندی معلمان، جذب نیروی انسانی و مواردی از این قبیل می‌تواند وارد عمل شود تا سال های آتی دچار بحران جدی نباشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
یک معلم
۲۱:۳۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
واقعا اوضاع معلم سخته من یه معلمم با بیست واندی سال خدا می دونه من از دهم ماه بی پولم شبا تا دو سه نصف شب تو اژانس کار می کنم تا بتونم خودموبه اخر ماه برسونم
محمد
۲۰:۴۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
بسیاری از معلمان در پست‌های غیر تخصصی تدریس می کنند. در آموزش و پرورش به معلم به عنوان یک مبصر نکاه می کنند. معلم علوم تجربی در دبیرستان علوم اجتماعی تدریس می کند، چون فکر می کنند این دو عین هم هستند!