سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه همایش دو روزه استاد هژار با ارائه ۴ مقاله دیگر در مهاباد

همایش دو روزه منطقه ایی هژار شناسی نویسنده و مترجم و محقق نامدار ایرانی در مهاباد امروز هم به کار خود ادامه داد.

مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: این همایش با حضور جمعی از دوستداران و شاعران و ادیبان فرهیخته و نویسندگان کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی حضور یافت؛ که در این همایش از زندگی و آثار استاد هژار در قالب مقالات بررسی علمی و ادبی می‌شود.

وی افزود: ۴۳ مقاله علمی در استان‌ها به دبیرخانه همایش ارسال شده که هیئت داوران ۸ مقاله را برای ارئه در این هماشی دو روزه انتخاب کردند.

همایش منطقه‌ای ماموستا هه ژار ۲۳ و ۲۴ آبان در تالار وحدت شهرداری مهاباد در حال برگزاری است.

عبدالرحمان شرفکندی معروف به «هژار / هه ژار»   نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در مهاباد متولد شد و در سن ۶۹ سالگی و در سال ۱۳۶۹ دارفانی را وداع گفت وی در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد.

این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ کردی فارسی «هه نبانه بورینه»، دیوان شعر «هه ژار بو کوردستان»، «چیشتی مجیور»، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

انتهای پیام / س خ

ادامه همایش دو روزه مام وستا هژار در مهاباد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.