سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در مشهد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: ٢٢٠برنامه در مشهد با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رضا بدیع زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: ٥٢کتابخانه عمومی در مشهد قرار دارد که در تمامی این کتابخانه‌ها ویژه برنامه‌های هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ٥٢ کتابخانه در مشهد، ٢ کتابخانه در روستا‌های مشهد و ٢کتابخانه سیار که ١٢روستا را پوشش می‌دهند و ٦ کتابخانه در حاشیه شهر قرار دارد که در هفته کتاب ٢ باب کتابخانه به حاشیه شهر مشهد اضافه خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: کتابخانه‌های عمومی دیگر فقط مخزن کتاب و امانت دادن نیستند و به فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شده اند و برنامه هایی همچون نشست‌های کتابخوانی و برنامه‌هایی برای کودکان و خانواده‌ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کنند.

بدیع زادگان از افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی در مشهد خبر داد و افزود: در دهه فجر شاهد افتتاح این کتابخانه با تسهیلاتی زیاد، تنوع در کتاب‌ها و بخش‌های مختلف در آن خواهیم بود.

وی با بیان افزایش استقبال مردم از فرهنگ کتابخوانی گفت: در جشنواره کتابخانه رضوی مشهد ٥٠هزار نفر شرکت کردند که رشد ١٥٠درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته و بخش کودکان نیز مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت که نشان دهنده آن است خانواده‌ها به اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی فرزندان خود پی برده اند و کودکان خود را تشویق به خواندن کتاب می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد تصریح کرد: دوستداران کتاب برای استفاده آسان‌تر و سریع‌تر از خدمات کتابخانه‌ها می‌توانند با عضویت در سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه عمومی سامان با آدرس samanpl.ir ،کناب یا موضوع و نویسنده مورد نظر خود را در تمامی کتابخانه‌های کشور جستجو و رزرو نمایند، همچنین عضویت در کتابخانه‌ها نیز تا ٢٦ آبان رایگان خواهد بود.
 
انتهای پیام// آ.ح
 

برگزاری بیش از ٢٠٠برنامه به مناسبت هفته کتاب خوانی در مشهد

برچسب ها: فرهنگی ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.