سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی‌نامه شهید موسی محمدی قره باغ

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید موسی محمدی قره باغ یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید موسی محمدی قره باغ  یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید موسی محمدی قره باغ در سال ۱۳۴۷ در روستای قره باغ از توابع شهرستان ارومیه چشم به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا با موفقیت به پایان رسانید و دوره متوسطه را در شهر ارومیه با نمرات خوب پشت سر گذاشت.
ایشان از همان دوران کودکی و نوجوانی در بطن انقلاب رشد نمود و شور انقلاب و اسلام خواهی در وجودش شعله ور گشت. اسلام را با تمام وجود درک می‌کرد. آشنای زمان، مقلد عاشق و مشتاق راه امام (ره) بود. در روز‌های حساس و خطیر و سرنوشت ساز با اشتیاق فراوان در صحنه حاضر می‌شد. پیام و رسالت خون شهیدان را خوب حس می‌کرد و توطئه توطئه گران را خنثی می‌نمود. در محافل و مجالس شرکت مؤثر داشت. دعای یا رب یا رب اش طنین انداز و نماز شب اش چه عاشقانه بود. آری او عارفی عاشق و عاشقی بود که تشنه دیدار خدا بود.
روح خروشان او آرام و قرار نداشت. برای همین چندین بار داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد تا عزت و عظمت اسلام را در جهان پر از شرک و کفر به کرسی نشاند و آرام گیرد.
او ندای حسین (ع) را از لابلای تاریخ شنید و دانست که در صحرای سرخ کربلا بر سر حسین (ع) و یارانش چه گذشت. او آگاه بود که قافله سرخ تشیع با سربلندی و سرافرازی و با نثار خون سرخش راه حق را می‌شکافت و به پیش می‌رود.
او پنج بار بیشتر نتوانست در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یابد و سرانجام در مورخه ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ که لبریز از عشق به شهادت بود در منطقه عملیاتی کربلای ۵ در جبهه شلمچه با عراقیان بعثی درگیر و بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر و پا‌ها شربت شیرین شهادت را نوشید. آری، او که هنر خوب زیستن و خوب مردن را در تشیع آموخته بود به جمع شهیدان پیوست و پیکر پاکش در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
از خصوصیات بارز این شهید، اسلام خواهی، عشق به امام (ره) و مطیع فرمان خدا بودن، مبارزه با استکبار جهانی، وفای به عهد، راستگویی و نیکی به پدر و مادر و سایر دوستان و آشنایان بود. او الگوی خوب برای برادران و خواهرانش بود و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید موسی محمدی قره باغ 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی عبد قره باغ
۲۲:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خیلی خیلی خوشم آمد