نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش ۲۲ درصدی پروازهای داخلی در مهر ماه سال جاری در قیاس با مهر ماه سال گذشته، عوامل بسیاری دارد، به طوری که می توان افزایش چشمگیر قیمت بلیت از اوایل سال جدید را یکی از مهم ترین دلایل این مسئله دانست.
وی افزود: در شرایط کنونی بخش اعظمی از مسافران دائمی پروازهای هوایی، به علت افزایش قیمت بلیت هواپیما قادر به استفاده از آن نیستند و پروازهای هوایی جای خود را به حمل و نقل ریلی و جاده ای داده است.
علوی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش پروازهای هوایی، افزایش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی است، به طوری که در شرایط کنونی چندین فروند از هواپیماهای مسافربری ایرلاین ها دیگر قابل استفاده نیستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی صنعت هوایی کشور از اهمیت بالایی در اقتصاد کشور برخوردار است، حال اگر پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین ها با مشکلات روبه رو شود، قطعا در آینده این مشکلات بر اقتصاد کشور اثر سوء خواهد گذاشت.
وی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، میانگین عمر فرسودگی هواپیماهای کشورمان حدود ۲۲ سال است، گفت: وضعیت سن ایرلاین های داخلی در حالی بالا است، که میانگین سن هواپیما در ایرلاین کشورهای عربی حدود ۶ سال و سن هواپیما در ایرلاین های اروپایی حدود ۱۲ سال است که این نشان دهنده وضعیت تأسف بار شرکت های هواپیمایی است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: صنعت هوایی کشور امروز به نوسازی ناوگان خود نیازمند است، یعنی آنکه اولویت اصلی برای این حوزه، خرید هواپیماهای نو یا قابل استفاده است.
انتهای پیام/
به فرمایشات ایشان اضافه کنید، مهاجرت گروه زیادی از خلبانان شاغل به ایرلاین های خارجی بویژه هند و آسیای شرقی
علی برکت الله