سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال شدن کانون سلامت محله در مازندران

۲۸۸ کانون سلامت محله با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در مراسم افتتاح کانون‌های سلامت مازندران با بیان اینکه باید به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی باشیم، گفت: در این ارتباط با چالش‌های مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۴ درصد از مردم نشانه‌های اختلالات روانی دارند، افزود: ۱۶ درصد خانم‌ها و ۱۴ درصد از آقایان این نشانه را دارند.

ایازی با بیان اینکه کشور ما کشور در حال حاضر جز کشور‌های جوان جهان است، گفت: به سمت پیری پیش می‌رویم و در دو دهه آینده این نشانه‌ها ظهور و بروز می‌کند و آمادگی کامل در این ارتباط داشته باشیم و برای جلوگیری از این موضوع سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با افزایش جمعیت جدی گرفته شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کانون سلامت آغاز جلب مشارکت‌های اجتماعی در توسعه سلامت است، افزود: ما مکلف هستیم که این مشارکت ساختارمند را در دستور کار قرار دهیم و هر ایرانی موظف هستند در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کانون سلامت تشکل اجتماع محور در سطح محله بوده که با حضور خود مردم تشکیل می‌شود، گفت: در این حوزه انتظار داریم که مردم به صورت محوری و مدیران در کنار مردم پای کار باشند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم هدف اصلی از تشکیل کانون سلامت را حساس کردن جامعه در این حوزه بیان کرده است.

وی گفت: در شرایط فعلی درمان مهم‌ترین دغدغه شهروندان و حتی فرهیختگان ماست که برای کاهش هزینه درمانی باید به سلامت توجه بیشتری شود.

موسوی راه اندازی کانون‌های سلامت را در راستای کاهش هزینه‌های درمانی و به نوعی گام نهادن در حوزه پیشگیری با مشارکت مردمی بیان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اکنون ۱۲ درصد از محلات شهری استان دارای کانون سلامت هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش می‌کند تا این کانون‌ها را در سایر محلات شهری نیز با مشارکت مردم فعال کند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول افزون بر دو هزار و ۳۲۸ نفر در این طرح مشارکت دارند، گفت: اکنون ۲۵ درصد از مسوولیت سلامت در جامعه بر عهده وزارت بهداشت و درمان قرار دارد و ۷۵ درصد باید در جامعه تعیین تکلیف شود.

موسوی یکی از راهکار‌های مشارکت مردم را راه اندازی کانون سلامت محلات برشمرد و با اشاره به افزایش رو افزون بیماری‌های غیر واگیر، چون دیابت، فشارخون، چاقی، چربی خون و سرطان در جامعه کنترل این بیماری‌ها را در گروه مشارکت مردم دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهم‌ترین علت اصلی بروز این بیماری‌ها را سبک زندگی مردم دانست و تشکیل کانون سلامت را کمک کاری برای تغییر این سبک زندگی بیان کرده است.

کانون سلامت محله با تصویب شورای عالی سلامت کشور اجرایی شد و اواخر شهریور ماه امسال از سوی وزارت کشور به استانداران ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ م

فعالیت ۲۸۸ کانون سلامت محله در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.