سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین؛

دانشجویان شهید سرآمدان ایثار گری و پیوند دهندگان قلم و اسلحه

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین از دانشجویان شهید به عنوان سرآمدان ایثار و شهادت و پیوند دهنده قلم و اسلحه یاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سردار شاهرخی، دبیر کنگره سه هزار شهید استان قزوین در اجلاسیه دانشجویان کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: دانشجویان شهید از سرآگاهی و بصیرت به شهادت رسیدند و همین ارزش عمل آنان را مضاعف می‌کند و در شمار سرآمدگان ایثار هستند.

وی افزود: دانشجویان شهید همچون ستارگان همیشه درخشانی هستند که خاموش نمی‌شوند.

سردار شاهرخی تاکید کرد: باید همواره یاد و خاطره پیوند دهندگان قلم و اسلحه را گرامی داشت.

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان گفت: دانشجوی ما ماندگار است و هویتی شیرین که با شهادت عجین شود دانشجوی شهید را می‌سازد.

سردار شاهرخی افزود: آیت الله باریک بین، حجت الاسلام ابوترابی و حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی گنجینه‌های استان قزوین هستند.

نماینده ولی فقیه استان قزوین هم در این اجلاسیه گفت: خدای متعال اعلام کرده بدانید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و بهشت و حیات طیبه برای این اهل ایمان است و از حیات ابدی برخوردار می‌شوند و کسی اجازه ندارد آن‌ها را مرده بپندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کسانی که در اعمال و رفتارشان کاستی وجود دارد به برکت شهدا این کاستی‌ها رفع می‌شود در روایت است که سه طایفه شفاعت می‌کنند یک دسته انبیا، دسته دوم علما که قله این علما ائمه و دسته سوم شهیدان هستند.

وی اضافه کرد: در این کنگره که مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان حضور دارند میخواهم این نکته تبیین شود که معنای شفاعت چیست؟ "شفع" در مقابل "وتر" قرار دارد و به معنای کار جمعی و بدون تک روی است، حال اگر حضرت ابراهیم می‌گوید خدایا مرا اقامه کننده دین و نماز قرار بده یعنی اقامه ولایت و دین و اخلاق قرار بده و هرآنچه خدای متعال از ما در قرآن کریم در قالب یاایهاالناس و ایهاالذین امنوا خواسته است.

امام جمعه قزوین گفت: هرکسی در توسعه و نشر علم و دانش و مبانی دینی در کنار پیامبر اسلام قرار گرفت، همچنین در حوزه برقراری عدالت در کنار امیرمومنان قرار گرفت، در حوزه کرامت انسانی در کنار امام حسن قرار گرفت اگر در حراست از امامت و ولایت همه هستی خود را وقف کرد، اگر در مبارزه با ذلت پذیری در کنار سیدالشهدا قرار گرفت اگر نقش شهیدان را فهمید و پذیرفت و صادقانه برای این نقش فعالیت کرد انبیا و ائمه و شهدا شفاعت کننده این شخص خواهند بود.

انتهای پیام/

اجلاسیه دانشجویان کنگره سه هزار شهید استان قزوین

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.