سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسگری: رقابت‌های جهانی کاراته به من یک مدال طلا بدهکار بود/تیم ملی ترکیه برای ما کری خوانی می‌کرد

ملی پوش کاراته کشورمان گفت: رقابت‌های جهانی به من یک مدال طلا بدهکار بود و خوشحالم که در اسپانیا توانستم ۲ مدال طلا کسب کنم.

بهمن عسگری ملی پوش کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: رقابت‌های جهانی به من مدال طلا بدهکار بود و تمام توانم را گذاشتم که عملکرد خوبی داشته باشم و خوشبختانه تنها ورزشکاری بودم که در رقابت‌های جهانی توانستم در بخش انفرادی و کومیته مدال طلا را کسب کنم.

او ادامه داد: در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ستاره‌های زیادی وجود دارد و رسیدن به فینال و مدال طلا بسیار دشوار است. در رقابت‌های جهانی در سایر وزن‌ها با ۵ بازی می‌توان راهی فینال شد، اما من ۷ مبارزه انجام دادم که این نشان دهنده حضور زیاد کاراته کا در این وزن است.

عسگری افزود: حریفانی از سوئد، سنگال، قزاقستان، چین و ژاپن را شکست دادم و توانستم بعد از ۱۲ سال کاراته ایران را در این وزن به مدال طلای جهان برسانم. در فینال مسابقات برابر حریف ایتالیایی قرار گرفتم و در حالی که هواداران او را تشویق می‌کردند و جو سالن به نفع این ورزشکار بود توانستم با شکست او مدال طلای جهان را بدست آورم.

دارنده مدال طلای جهان عنوان کرد: خوشحالم که در وزنی مبارزه می‌کنم که در ایران ستاره‌های زیادی در آن حضور داشتند. یکی از این ستاره‌ها جاسم ویشگاهی بود که در سال ۲۰۰۶ توانست مدال طلای جهان را کسب کند و بعد از او این مدال به من رسید.

او تصریح کرد: با این مدال ۵۰ درصد مسیر سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را طی کردم و در کاراته وان‌های سال ۲۰۱۹ می‌توانم با کسب مدال این سهمیه را قطعی کنم.

عسگری در ادامه عنوان کرد: لیگ‌های جهانی چند بار در سال برگزار می‌شود، اما رقابت‌های قهرمانی جهان هر دو سال یک بار است و این موضوع حساسیت این مسابقات را دو چندان می‌کند و تمام ورزشکاران برای کسب مدال به این رقابت‌ها وارد می‌شوند و کاراته کایی می‌تواند موفق باشد که با تمرکز و بدون اشتباه مبارزه کند و از تجربیات خود به نحو احسن استفاده کند.

ملی پوش کاراته گفت: افتخار می‌کنم در تیم کاراته‌ای حضور دارم که توانست در ۳ دوره پیاپی راهی فینال رقابت‌های جهانی شود و در کسب مدال طلای جهان هت تریک کند. از زمانی که اردو‌های تیم ملی از سال گذشته آغاز شد تمام ملی پوشان هم قسم شدیم تا بتوانیم برای سومین بار قهرمانی جهان را فتح کنیم.

او درباره شرایط مسابقات عنوان کرد: تمام تیم‌ها با هدف پیوزی برابر تیم ایران روی تاتامی می‌آمدند. در فینال رقابت‌های کومیته تیمی مردان تیم ترکیه از قبل شروع مسابقات برای ما کری می‌خواند و خودش را قهرمان جهان می‌دانستو حتی کادر فنی آن‌ها به پیروزی برابر ما مطمئن بودند و زمانی که دو مبارزه اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند قهرمانی را برای تیم خود مسجل دانستند، اما ملی پوشان ما منع از موفقیت ان‌ها شدند تا طلای جهان باز هم سهم ایران شود.

عسگری درباره داوری در این رقابت‌ها گفت: باتوجه به اینکه این مسابقات پیش از المپیک برگزار می‌شد تمام داوران هم سعی کردند عملکرد خوبی داشته باشند و در این دوره داوری عملکرد خوبی داشت ضمن اینکه حضور جواد سلیمی نیز دلگرمی خوبی برای تیم ملی ایران است و باتوجه به اینکه جدیدترین قوانین داوری را به ما می‌گوید ملی پوشان ما در رقابت‌های بین المللی با مشکل مواجه نیستند.

ملی پوش کاراته در پایان گفت: از کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون باری اعتمادی که به ما داشتند و از ما حمایت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم در المپیک توکیو هم ایران قهرمان جهان شود.


بیشتر بخوانید:بازگشت قهرمانان کاراته از سرزمین ماتادور‌ها

پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان به تیم ملی کاراته بزرگسالان

کاراته ایران برای اولین بار بعد از ۴۸ سال نایب قهرمان جهان شد


انتهای پیام/

اظهارات عسگری درباره رقابت‌های جهانی اسپانیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.