سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزیره کیش کلید فرار قطر از توطئه عربستان؛

چرا اینفانتینیو ایران را برای مشارکت در جام جهانی پیشنهاد داد؟

کشور قطر برای برگزاری دیدار‌های جام جهانی ۲۰۲۲ نیاز به کمک کشور‌های همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در مقر فیفا در کشور زوریخ جلسه‌ای برای رای گیری انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد و از میان کشور‌های قطر، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا در نهایت عنابی‌ها توانستند امتیاز میزبانی را با ۱۴ رای بدست بیاورند.

کشور قطر برای برگزاری جام جهانی طبق روال گذشته و با حضور ۳۲ تیم نیاز به ساخت و تجهیز ورزشگاه‌ها و زیر ساخت‌ها بود و پس از آن رئیس فیفا پیشنهاد افزایش تیم‌های جام جهانی قطر از ۳۲ تیم به ۴۸ را مطرح کرد و راهکاری را نیز برای برگزاری به قطر داد که مهمترین آن استفاده از ظرفیت کشور‌های همسایه قطر برای مشارکت در جام جهانی بود.

مسئولان قطری نیز برای برگزاری یک جام جهانی رویایی در حالی باید با همسایه‌ها باب همکاری را باز می‌کردند که مشکل سیاسی با امارات و عربستان سر باز کرد و این 2 کشور به عنوان دشمنان شماره یک قطر بحث‌های روحی و روانی در مورد ناتوانی این کشور در میزبانی را مطرح کردند و ایران به عنوان حامی قطر طرح اینفانتینیو برای کمک به میزبان جام جهانی را تایید کرد و در نامه‌ای رسمی اعلام کرد که حاضریم به قطر کمک کنیم.

جیانی اینفانتینیو، رئیس فیفا در جلسه انتخاب انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ به صورت علنی اعلام کرد که می‌خواهد تا جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم تغییر کند تا این رقابت گسترده‌تر شده و برگزاری مسابقات زمان بیشتری به طول انجامد. اینفانتینیو در تلاش است تا جام جهانی قطر را با حضور ۴۸ تیم به صورت آزمایشی برگزار شود.

به نقل از رسانه الرایا؛ جیانی اینفانتینیو در جلسه‌ای با مسئولان رده بالای فیفا اعلام کرده که برای جذابیت بیشتر مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ما هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد و در تلاش هستیم تا قطر به دلیل کمبود فضای کافی برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس که با آن ارتباط خوبی دارد را برای همکاری انتخاب کند.

البته رسانه اماراتی thenational پیرو حرف‌های اینفانتینو سخنی از سوی حسن الذوادی دبیر پروژه جام جهانی ۲۰۲۲ نوشت: ما تمامی امکانات خود را برای برگزاری جام جهانی با ۳۲ تیم در نظر گرفته ایم و برای برگزاری مسابقات با ۴۸ تیم به دلیل محدودیت فضا، نیاز به کشور‌های متعددی برای همکاری داریم تا بتوانیم مسائلی مانند اردو‌ها و اسکان تیم‌ها را به یکی از کشور‌های نزدیک خود انتقال دهیم. از سوی مسئولان جهانی مناطقی مانند جزیره کیش در کشور ایران به ما پیشنهاد شده است.

رسانه فرانسوی نیز در این باره نوشت: الذوادی اعلام کرده است برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در ایران و یا کشور‌های خلیج فارس به عنوان بخشی از عملیات عمرانی محسوب می‌شود ما باید از سوی فیفا تاییده‌ای را برای آغاز پروژه هایمان دریافت کنیم. ما برنامه‌های متعددی برای برگزاری این مسابقات در کشور‌های حوزه خلیج فارس داریم.

این در حالی است که عربستان همچنان در تلاش است تا میزبانی را از قطر بگیرد و به فیفا ثابت کند که قطری‌ها توانایی میزبانی ندارد، روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از ترکی آل شیخ، رئیس اداره کل ورزش عربستان نوشت: جام جهانی ۲۰۲۲ باید از قطر گرفته شود و به کشور دیگری برسد. همین موضوع سبب می‌شود تا فیفا با دست باز تری ایران را به عنوان همیار قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کند.

موضوع مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی تایید و تکذیب می‌شود که برخی از رسانه‌ها به این موضوع توجه نداشته اند که مشارکت در اجرا با مشارکت در پروسه جام جهانی متفاوت است و ماجرا از این قرار است که با توجه به شرایط موجود ایران دست نیاز فیفا و قطر را رد نکرده است چرا که جزیره کیش می‌تواند محل مناسبی برای اردوی تیم‌های حاضر در جام جهانی باشد و بحث برگزاری رقابت‌های جام جهانی در کیش تا این لحظه مطرح نیست و تنها در صورتی بازی‌های جام جهانی در ایران برگزار می‌شود که فیفا بعد از استعلام از ایران این موضوع را تایید کند.

اگر امروز مشارکت ایران در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تکذیب شد، اما بحث حضور کشور‌ها برای تشکیل اردوی قبل از مسابقات و اسکان حین رقابت‌ها هنوز منتفی نشده است.

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فدراسیون فوتبال نیز درباره بحث مشارکت ایران در راه میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: بحث مشارکت در راه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به هیچ وجه مطرح نیست. طبق تصمیم فیفا، قطر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شده است و تمام بازی‌های این رقابت‌ها هم در قطر برگزار می‌شود به همین دلیل وقتی مشارکت ایران در برگزاری جام جهانی مطرح می‌شود به معنی این نیست گه برخی بازی‌ها در ایران برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ایران این آمادگی را دارد تا از اردو تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها میزبانی کند آن هم نه آخرین اردو چرا که طبق قانون فیفا اردوی نهایی و محل استقرار تمام تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی در کشور میزبان است.

زمان آبادی درپایان تصریح کرد: آب و هوای جزیره کیش و قشم متناسب با قطر است و این ۲ جزیره آمادگی دارند از اردوی تیم‌های حاضر در جام جهانی میزبانی کنند. بهترین امکانات هم در این ۲ جزیره فراهم شده است. ما این آمادگی را هم داریم اگر فیفا اجازه دهد در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی میزبان تیم‌ها باشیم، اما فیفا چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. بحث مشارکت در راه برگزاری مسابقات مطرح نیست و تنها می‌توانیم میزبان اردوی تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی باشیم.


بیشتر بخوانید: احتمال برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همکاری ایران قوت گرفت

گفت و گوی روحانی و امیر قطر برای مشارکت ایران در جام جهانی ٢٠٢٢

با تهدید فیفا عربستانی‌ها عقب نشینی کردند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد علي
۰۰:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
سلام كاش مسئولان فدراسيون ايران و مديران عامل باشگاههايي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضوردارند . از فرصت پيش آمده استفاده ميكردند و در حالي كه فيفا با دخالت سياست در فوتبال مخالف است كاري ميكردند تا تيمهاي ما بتوانند از تيمهاي عربستاني در زمين خودشان پذيرايي كنند. . يا اين كه لااقل زمين بازي را خودشان انتخاب كنند . نه اينكه وادار شوند در جايي بازي كنند كه سعوديها در هر دوبار ميزبان باشند هنوز هم ديرنشده ميشود اقدامات زيادي را با هماهنگي هر چهارتيم و فدراسيون فوتبال انجام داد. ومن ا...التوفيق
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مثل کره و ژاپن ک ۲۰۰۲ رو باهم برگزار کردن،
فرصت خوبیه برای ایران، اگه مسئولین،دست دست نکنن
بختیاری
۱۸:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ایران امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات داره که تا آن‌زمان و در صورت درخواست فیفا از ایران بیشتر هم خواهد شد
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
امکانات هتلینگ خوبی داره ولی تیم ها برای گردش نمی یان برای اماده سازی می یان
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ایران براحتی می‌تونه دست فیفا و قطر را در بهتر شدن برگزاری مسابقات بگیره و بر زیبا شدن جام بعدی نقش داشته باشه و این تواناییها را دارد پس از هم اکنون بفکر کامل کردن زیر ساختها و تاسیسات دیگر باشیم
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
کیش و قشم دو جزیره بزرگ و زیبا هستن که می‌توانند به کمک فیفا و قطر بیایند
ایران تواناییهای بسیاری دارد
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
بایدم با اون بی اخلاقیهای سید جلال بعد بازی با سایپا و ژاپن بهش کاپ میدادید.جای شجاع ورادو خالی بود کاپ بی اخلاقترین خشن ترین و عصبی ترین فوتبالیستو بگیرند
محمد
۱۵:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
اصلا امكان مشاركت وجود نداره ما كه ازخدامونه ولي شما چجوري مسافراي خارجيو ميخواين مجبور كنين
مسلم
۱۴:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
بحث مشارکت در میزبانی فرصت خوبیه برای نشان دادن ظرفیت های بالقوه؛ امنیت و جاذبه های دیدنی ایران. تهدید بزرگی که فدراسیون فوتبال خطر محسوب میشه
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
جام جهانی قطر انجام نمیشه
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
طی ده سالی که سپاهان و استقلال و استقلال خوزستان و سپاهان و تیمای دیگه قهرمان لیگ وجام حدفی بودند خبری از سوپر جام نبود ولی دو ساله با وجود بحران تیم نفت که در انحلال بود و استقلال که بازی انجام نشد سوپر جام جدی شد حتی در عدم انجام بازی جام تقدیم شد
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
چون ده سال پرسپوایس توش نبود دو سال اومده و حریفاش در بحران بود گفتن دو تا جام بدیم
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
و همچنان کمیته انصباطی و اخلاق در مور دبازی سایپا پرسپولیس سکوت اختیار کرده و روزه سکوت گرفته
هوشمند
۱۳:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ایران توانایی برگزاری جام جهانی و بازیهای آسیایی را به راحتی داره از مکزیک و قطر و یونان و ...که کمتر نیست..... توان میزبانی اردوی تیم های جام جهانی که مشکلی نیست هم از نظر امنیت برگزاری و مکانهای اردوها
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
جناب سید جلال سوپر جام امروز فوتبال بود یا بازی با کاشیما
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
به امید محرومیت و تعلیق پرسپولیس
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ازین به بعد نام پرسپولیس و وزارت ورزش بزارید
علیرضا
۲۳:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
معلومه خیلی بهتون فشار اومده و همش به فکر پرسپولیس هستین که خبر درمورده جام جهانی ولی شما داری میسوزی
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
.حق داریم می گیم بازی پرسپولیس ملی نبود وزارتی بود.مثل دادن جام ها.اینطوری کمد بی افتخارتون پر نمیشه
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
باچه‌رویی‌این‌حرفها‌رامیزنید‌به‌همه‌تیمها‌داریدمیبازید‌
سایپا‌سپاهان‌.توتهران‌جلوی‌السد‌سه‌تا گل خوردید‌‌آبروی‌فوتبال‌ایران
رابردید.پرسپولیس‌آبروداری‌میکنه‌
ناراحت‌میشید‌ششلاقیهای‌بزرگوار‌ناراحت‌نباشید!!
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
نکه شما از الهلال ۶ تا گل نخوردید از السد سه تا گل نخوردید
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
داداش چی داری میگی تا ساعت یک نیمه شب داشتید از العین گل میخورید چزود یادت رفته شیشتقلالی میدونم پرسپولیس خیلیهارو سوزونده
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
با این امکانات و تحریم