سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت مرکبات از سطح ۴۶۳ هکتار باغات بارور قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، از آغاز برداشت مرکبات از سطح ۴۶۳ هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : متوسط عملکرد محصول مرکبات از باغات قصرشیرین امسال ۱۲ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود پنج هزار و ۵۸۰ تن مرکبات در این شهرستان برداشت شود.

وی، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به لیموترش با ۲۴۵ هکتار ذکر کرد و گفت : بقیه باغ‌های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله نارنگی، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، با اشاره به کیفیت مطلوب مرکبات این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون سطح باغات مرکبات این شهرستان یک هزار و ۶۹ هکتار است که از این میزان ۴۶۳ هکتار بارور بوده و مابقی غیرمثمر است.

محمودیان اضافه کرد: رقم لیموشیرین تولیدی قصرشیرین از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک‌تر از سایر لیموشیرین هاست، ولی طعم و مزه منحصر به فردی دارد و شیرین است و تلخی پس از پایان خوردن را هم به همراه ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون فروش مرکبات درآمدزایی خوبی برای باغ داران دارد و هر کیلو مرکبات با متوسط قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

محمودیان افزود: امسال کود‌های تقویتی بین باغ داران توزیع شد و در راستای توسعه باغات دولت خدمات خوبی به باغ داران ارائه می‌دهد و حمایت‌های لازم را با توزیع نهال یارانه‌ای به عمل می‌آورد.

وی یادآور شد: در راستای مبارزه با بیماری قارچی گومز از نهال پیوند پایه نارنج استفاده می‌کنیم که این نهال‌ها به تدریج جایگزین درختان اصلی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

متوسط عملکرد محصول مرکبات از باغات قصرشیرین امسال ۱۲ تن است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.